اولویت‌های اعزام به حج تمتع اعلام شد
کد خبر: 4110796
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

اولویت‌های اعزام به حج تمتع اعلام شد

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: براساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور در آینده نزدیک ثبت‌نام ازا فراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع 1402 آغاز می‌شود.

حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبیحسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حج و زیارت کشور اعلام کرده که در آینده نزدیک ثبت‌نام ازا فراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع 1402 را آغاز می‌کند.

وی افزود: براین اساس و برمبنای ظرفیت‌ها، گروه‌هایی که در لیست اشاره شده در سازمان حج هستند، در اولویت اعزام به حج تمتع خواهند بود؛ بنابراین لازم است افرادی که در اولویت‌های اول تا پنجم قرار دارند، برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشند.

دستگردی ادامه داد: افرادی که در کاروان‌های حج سال 1399 نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به‌دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند؛ تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ 29 اسفندماه 85 و تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ 31 فروردین 86 از این اولویت‌ها هستند.

وی بیان کرد: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ 31 اردیبشهت 86 و تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج از تاریخ یکم خرداد 86 به بعد به‌صورت روزشمار و صرفا تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در اولویت برنامه‌ریزی برای اعزام خواهند بود.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این افراد باید نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه Reserve.haj.ir و نیز تکمیل مدارک خود به ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند، یادآور شد: تمامی ودیعه‌گذاران باید قبل از نام‌نویسی در کاروان در سامانه Reserve.haj.ir اطلاعات خویش را تکمیل کنند؛ در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در کاروان را نخواهند داشت.

دستگردی با بیان اینکه متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال 1402 باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار یکم دی‌ماه 1402 باشند، بیان کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که اطلاعیه تکمیلی سازمان در تاریخ 26 دی‌ماه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha