9 دی قیام عمومی علیه نقشه‌های بیرونی بود/ راه شهید سلیمانی ادامه دارد
کد خبر: 4110664
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
خطیب جمعه تهران:

9 دی قیام عمومی علیه نقشه‌های بیرونی بود/ راه شهید سلیمانی ادامه دارد

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث سال 88 گفت: بعد از 8 ماه آشوب و ناامنی در تهران و برخی شهرستانها مردم در روز 9 دی به طور خودجوش در تمام کشور و در برخی از شهرستانها در قبل از 9 دی به خیابانها آمدند. در واقع روز 9 دی یک خیزش عمومی، جوشش الهی و قیامی همه‌جانبه علیه استکبار و نقشه‌های بیرونی بود و میثاق با ولایت و ادامه راه شهدا در دفاع از ولایت را اعلام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امروز 9 دی، در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: اگر کسی طالب دنیا و آخرت است باید بداند سفره برکت الهی برای زندگی دنیوی و اخروی، تقواست؛ تقوای فردی و تقوای عمومی.

وی با بیان اینکه خداوند در تقوای عمومی برکت زندگی، سهولت و آسانی و رفع بن بستها را تضمین فرموده است، گفت: باید باورهای خود را تصحیح کنیم و بدانیم خداوند علم و قدرت مطلق است.

صدیقی با اشاره به وجود آموزه‌های فراوان از حضرت زهرا(س) گفت: ایشان در خطبه فدکیه از حدود 20 فریضه و دستور الهی نام می‌برند که یکی از مهمترین این دستورات، عدل است. رعایت عدل در زندگی و پرهیز از فسق ما را در سنگر امن قرار می دهد و راه رسیدن به تقوا نیز از عدل می‌گذرد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه عدل به معنای قرار گرفن هر چیز در جای خود است، گفت: به عبارتی عدل ینی استعداد بالقوه هر فرد باید به فعلیت برسد و حتی یک غیبت یا تهمت یا گناه کبیره انسان را از عدل ساقط می‌کند.

وی افزود: بعد از گناه کبیر، اصرار بر گناه صغیره نیز انسان را از عدالت دور می‌کند. زیرا تکرار گناه صغیره آن گناه را به گناه کبیره تبدیل می‌کند. بدحجابی و نگاه به نامحرم گناه صغیره است که با تکرار به گناه کبیره مبدل می‌شوند.

صدیقی ابراز کرد: بنابراین ترک کبائر به طور مطلق، عدم اصرار بر صغایر و عدم انجام عمل خلاف شؤون و مروت از سوی مؤمنان از جمله مسیرهای رسیدن به حالت عدل است و رعایت عدالت و حقوق همدیگر آرامش را بر انسان و جامعه حاکم می‌کند.

خطیب جمعه تهران در ادامه اظهار کرد: حضرت زهرا(س) دو دستور دیگر را نیز پس از عدل مطرح می‌فرمایند؛ اطاعت از قانون و وجود امام. اهل بیت(ع) عینیت قرآن و قانون الهی هستند و عدالت بدون قانون مصداق پیدا نمی‌کند و امام معصوم و در غیاب ایشان، ولی فقیه است که این نظم و قانون را اجرایی می‌کند و جلوی زیاده‌طلبی و قدرت‌طلبی‌ها را می‌گیرد.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره ایام الله دی ماه گفت: حادثه 19 دی و قیام مردم قم جزو نقاط عطف انقلاب اسلامی است و جزو حوادث عظیم تاریخ انقلاب و حجت بودن مردم قم و گرم کردن جبهه مجاهدت و استمرار انقلاب بود.

وی با اشاره به حماسه 9 دی گفت: این روز جزو ایام الله است و فراموش شدنی نیست و از روزهای احیای دین و پیروزی آرمان‌های شهیدان است و روزی است که خدا به برکت حضور مردم دشمن ما را ناکام کرد و همه نقشه‌های آنها را به هم ریخت و آرامش از دست رفته را به ملت عزیز ما بازگرداند و انسجام بین امام و امت بار دیگر استحکام خود را نشان داد.

صدیقی اظهار کرد: ارتباط ناگسستنی بین امت و امام از ابتدای اسلام در میان مؤمنین تا به امروز وجود داشته و هیچکس نتوانسته مؤمن را از امام خودش جدا کند. تمام تلاش دشمنان بر این بود که مسئله امت و امامت را با جریان فتنه کوری که برنامه‌ریزی کرده بودند از بین ببرند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در این فتنه همه قدرت‌های شیطانی و استکباری بدون پرده در صحنه حاضر شده بودند و از فتنه‌گران اعلام حمایت رسمی کردند و بوق‌های تبلیغاتی آنها در مسیر به هم ریختن نظام وحدت جامعه و جدا کردن امت از ولی فقیه به کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه بهانه آن فتنه، تقلب در انتخابات بود، گفت: این یک دروغ بود و مانند دروغی بود که در اوکراین گفته شد و یک انقلاب رنگی به وجود آوردند و مسیر حکومت را تغییر دادند و خواستند در اینجا هم انقلاب سبز راه بیندازند و بنا داشتند با چنین انقلابی، انقلاب اسلامی را نابود کرده و جمهوری اسلامی، پیوند دیانت و سیاست و پیوند مدیریت دن و حاکمیت خدا در جامعه با خواست مردم و مردمسالاری دینی را از بین ببرند.

صدیقی تصریح کرد: مردمسالاری دینی راه نویی بود که دست استکبار جهانی با تولد مولود مبارک انقلاب، از غارت کشور بزرگ ایران کوتاه شده بود. این در کشورهای دیگر هم فرهنگ سازی شد و مرزها را در نوردید و در خارج از مرزهای ایران، بیدارگری و مسله قیام و جهاد علیه استکبار را در مسیر نشر قرار داد و لذا آنها با همه امکانات به جنگ این مولود تازه متولد شده، که احیاگر غدیر امام علی(ع) بود، آمدند. این انقلاب در واقع بیعت مردم با دودمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود که اسلام ناب محمدی را به صحنه آورد و در حقیقت تجلی قدرت خدا با پیوند بین امت و امامت بود.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: تمام قدرت‌های بزرگ شرق و غرب با همه تجارب شیطانی خود بر این انقلاب متمرکز شد تا این انقلاب متولد نشود اما عاجز شدند و نتوانستند جلوی این تولد را بگیرد و بعد از تولد خواستند آن را در نطفه خفه کنند و در همان روزهای اول انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خواستند این انقلاب را ذبح کنند لذا آشوبها و جنگ قومیت‌ها و خلق‌ها را ایجاد کردند اما دست خدا بالای دستها بود و آن آشوبها جمع شد.

وی ابراز کرد: در ادامه دشمنان مستقیما به جنگ سخت علاوه بر جنگ نرم اقدام کردند و 8 سال ملت ایران با پرچم ولایت و غدیر در یکسو و تمام قدرت‌های شیطانی در سوی دیگر بودند. در این 8 سال آنچه تیر در ترکش داشتند، مصرف کردند اما عاقبت به لطف خدا آنها با سرافکندگی خاک ما را ترک گفتند و نتوانستند یک وجب از خاک ایران در اختیار خودشان داشته باشند.

صدیقی بیان کرد: با قدرتی که خداوند در جنگ تحمیلی به ملت ایران داد، دشمنان سالها در اندیشکده‌ها فکر کردند که چه کاری در مقابل انقلاب اسلامی انجام دهند و ابتدا در کوی دانشگاه در سال 78 یک تجربه کردند و بعد در انقلاب سبز خواستند ملت را در برابر ملت قرار دهند و بین مردم شکاف ایجاد کنند تا نیاز به حمله خارجی نباشد اما اینجا نقطه اعجاز ولایت بود و نشان داد نیابت از حضرت حجت(عج) یک حقیقت است.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: بعد از 8 ماه آشوب و ناامنی در تهران و برخی شهرستانها مردم در روز 9 دی به طور خودجوش در تمام کشور و در برخی از شهرستانها در قبل از 9 دی به خیابانها آمدند. در واقع روز 9 دی یک خیزش عمومی و یک جوشش الهی و یک قیام عمومی و همه جانبه علیه استکبار و نقشه‌های بیرونی بود و میثاق با ولایت و ادامه راه شهدا در دفاع از ولایت را اعلام کردند.

وی افزود: در آن روز یک عکس از رئیس جمهور یا شخصیت دیگر بود و فقط بحث امت و ولی فقیه؛ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، بود و این نشانه بصیرت مردم بود که در موقع مناسب به میدان آمدند و دوست و دشمن را شناختند و اصالت ولایت را بار دیگر بازشناسی کردند و کشور و انقلاب و نظام را بیمه کردند.

صدیقی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک جریان، تفکر، مکتب، الگو و ابر پرباران است. در حقیقت شهید سلیمانی اکسیر غیرت، معنویت، شجاعت، شهامت و دینداری را در وجود خودش خدای متعال علیرغم اخلاصش ودیعه نهاد و در طول دوران مجاهدتش در صحنه حضور داشت.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مسئله اخلاص به عنوان یکی از برجستگی‌های شهید سلیمانی گفت: اخلاص او برای ما درس است و همین ویژگی او را به یک مکتب و جریان تبدیل کرد. دومین ویژگی تعبد بود. ویژگی سوم او اعتقاد و باور او به ولایت بود. در واقع اعتقاد ایشان به ولایت یک حرکت سیاسی و دپلماتیک نبود بلکه عشق و باور عمیق بود.

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار سلیمانی گفت: ایشان تعریف می کرد یکی از قاچاقچیان مشهور و خطرناک استان سیستان و بلوچستان را با یک طرح پیچیده از او برای مذاکره دعوت کردیم و بعد او را دستگیر کردیم. من این مسئله را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای حضرت آقا تعریف کردم اما حضرت آقا بدون هیچ تعللی دستور دادند همین الان او را آزاد کنید و این خیلی برای من سنگین بود و دلیلش را پرسیدم که فرمودند در مکتب اسلام کسی را که دعوت می‌کنید دستگیر نمی‌کنید و او مهمان شما بوده است و آنجا گفتم چه دین و چه رهبری داریم.

صدیقی اظهار کرد: این نوع تعبد عامل اصلی پیشرفت هر کشور است و عبودیت هم در ولایت معنا پیدا می کند و این مسئله را شهید سلیمانی با همه وجودش باور کرده بود و در تجارب مختلف هم برای او اثبات شده بود. لذا اگر همه ما در همه موارد از ولایت اطاعت می‌کردیم و دولتهای قبلی تحت فرمان ولایت که فرمان امام زمان(عج) است، خوب عمل می کردند امروز ما مشکلات اقتصادی با این کیفیت نداشتیم.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: خطر شهید سلیمانی امروز برای استکبار خیلی مؤثرتر از سردار سلیمانی است و لذا با شهادت او اولین ضربه‌ای که نظام وارد در عین‌الاسد و پایگاههای آمریکایی بود که سیلی محکمی بود که فرزندان دلیر شهید سلیمانی وارد کردند و دیگری تشییع جناره باشکوه این سردار بزرگ بود که نشان داد که شهید سلیمانی هم ملی ترین فرد است و مردم ایران یک انقلابی در تراز شهید سلیمانی می‌خواهند. مردم ایران و عراق با آن حضور باشکوه نشان دادند طرفدار انقلاب ناب در حد مجاهد بزرگ شهید سلیمانی هستند.

وی در پایان اظهار کرد: شهید سلیمانی فقط سوریه، عراق، لبنان و فلسطین را حمایت و مجهز نکرد بلکه اینکه می‌بینید در این دو ماه اخیر بیش از 700 صهیونیست کشته شدند و جوانان فلسطینی به صحنه آمدند، یا در لبنان حزب الله لبنان قدرت عظیمی شده است و یمن قدرتمند شده و عراق دیروز که زیر چکمه‌های آمریکا بود، امروز به دنبال بیرون کردن آمریکا هستند همه اینها با رهبری های پیغمبرگونه امام خامنه‌ای و فرماندهی هوشمندانه شهید عظیم الشأن ما شهید سلیمانی بود و این خون پاک همچنان می‌جوشد و مردم ما تا آمریکا را به زانو در نیاوردند و همه قدرت‌ها را تسلیم نظام جمهوری اسلامی ایران نکردند راه سلیمانی را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام
captcha