بودجه‌محوری از آفت‌های مهم در عرصه مدیریتی است
کد خبر: 4110482
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

بودجه‌محوری از آفت‌های مهم در عرصه مدیریتی است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نگاه پول‌محوری آفتی در عرصه مدیریت است، گفت: مدیر اداری منتظر هزینه و بودجه است تا پس از مشخص شدن آن برنامه‌ریزی کند، حال آن که مدیر جهادی، مسئله را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن با استفاده از الزامات اقدام می‌‌کند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 7 دی‌ماه در نشست مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی، اظهار کرد: فرهنگ، اساس و پایه هر اتفاقی در کشور ماست و کسی نمی‌تواند موضوع فرهنگ را نادیده بگیرد زیرا فرهنگ، دارای اصالت است و تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی براساس فرهنگ دینی و اسلامی پیگیری شود، هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و نگاه ما نیز توجه به این موضوع است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مساجد باید با برنامه‌ریزی بتوانند دیگران را به سوی خود جذب کنند و برای این کار در کنار تجربه از ارتباط چهره به چهره نیز بهره برد و تأثیرگذار بود. همه گروه‌های فرهنگی برای فعالیت در مساجد باید با مدیریت امام جماعت به فعالیت خود بپردازند و این موضوع موجب تقویت آن مسجد نیز خواهد شد تا از تمام ظرفیت‌های فرهنگی برای حل مسائل به خوبی استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر برای انجام کارها به مفاهمه برسیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی ما را متوجه به ظرفیت‌های درونی و ملی کرده است. معتقد هستیم برای انجام کارها باید جوشش از درون حرکت‌های انقلابی آغاز شود و بر همین اساس باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا واقعاً توانستیم از همه ظرفیت‌ها برای حل مسائل استفاده کنیم و در عین حال چه مسئله‌ای را قرار است در اولویت حل کردن قرار دهیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید حرکت آغاز شود و به موازات آن تأمین مالی نیز دنبال شود، در حالی که برخی از مدیران روش‌های پرخرج را پیش می‌گیرند و اگر شرایط مالی فراهم نشد، تقصیر را گردن عدم تحقق منابع می‌اندازند.

وی ادامه داد: یکی از آفت‌های مهم در همه عرصه‌های مدیریتی، نگاه پول‌محوری است و این که هر اقدامی با این موضوع سنجیده شود؛ حال آن که دریافت هزینه و پول، ابزار و الزامی است که گاهی نگاه به آن، باعث متوقف شدن کار می‌شود و تفاوت مدیریت جهادی و اداری نیز در همین نگاه است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیر اداری منتظر هزینه و بودجه است تا پس از مشخص شدن آن برنامه‌ریزی کند و حال آن که مدیر جهادی، اول مسئله و گره را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن با استفاده از الزامات که یکی از قسمت‌های آن هزینه و پول است، اقدام می‌‌کند.

انتهای پیام
captcha