دیپلماسی مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان در دستورکار دولت است
کد خبر: 4110466
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
وزیر کشور:

دیپلماسی مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان در دستورکار دولت است

وزیر کشور با بیان اینکه مرزهای جنوب شرق ایران در سیستان‌وبلوچستان فرصت طلایی را برای مبادلات کالا به کالا با کشورهای همسایه فراهم کرده است، گفت: دولت، دیپلماسی مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان را در دستورکار جدی قرار داده است.

احمد وحیدی وزیرکشور

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، احمد وحیدی، وزیر کشور، شامگاه چهارشنبه، 7 دی‌ماه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: زمینه‌های رشد بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده اما چون محرومیت‌ها از سال‌های گذشته برجا مانده است امکان دارد دستاوردها به چشم نیاید و همچنان دولت تلاش دارد با حضور استاندار جدید در این استان زمینه رفع مشکلات را فراهم و توسعه را برای منطقه رقم بزند.

وزیر کشور در ادامه گفت: به منظور توسعه روزافزون سیستان و بلوچستان بیش‌ از ۲۴ هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت و رئیس‌جمهور به این استان مصوب شده است. سیستان و بلوچستان دارای مردم غیور، وفادار، صمیمی و مرزداران گرانقدری است که یکی از وظایف ما خدمت به این مردم، رفع مشکلات آنان و کمک به رفع محرومیت‌های از چهره استان است.

وی با بیان اینکه مرزهای جنوب شرق ایران در سیستان و بلوچستان فرصت طلایی را برای مبادلات کالا به کالا با کشورهای همسایه فراهم کرده تا ضمن تأمین کالاهای ضروری کشور صادرات نیز به بهترین شکل رونق گیرد، تأکید کرد: مرزهای این استان یک مزیت بزرگ بشمار می‌رود که دولت، دیپلماسی مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان را در دستورکار جدی قرار داده است.

وحیدی آب، راه و اشتغال را از مهمترین مسائل در سیستان و بلوچستان مطرح کرد و افزود: دولت تلاش کرده با انجام پروژه‌های کلان نظیر بزرگراهی، گازرسانی و خط ریلی به ارائه خدمات به مردم این استان بپردازد و همچنان با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب در منطقه باید از آنها برای توسعه و رفع مشکل اشتغال بهره گرفت.

وی اضافه کرد: مرزهای آبی و معادن سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های ارزشمند بشمار می‌رود که ضمن اهتمام دولت برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید هم سرمایه‌گذاران و هم، مردم در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: علاوه‌بر مصوبات دولت در سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان چندین شرکت بزرگ در زمینه‌های مختلف نظیر معدن دور هم جمع شدند و با تشکیل کنسرسیوم به دنبال توسعه و پیشرفت این منطقه هستند. سیستان و بلوچستان با اقدامات مطلوب صورت گرفته در بسیاری از بخش‌ها نظیر طرح نهضت ملی مسکن و پارک علم و فناوری در رده برتر کشور قرار دارد.

وحیدی با بیان اینکه این استان نیازمندی‌هایی دارد و ما وظیفه داریم به مردم سیستان و بلوچستان خدمت کنیم، گفت: رئیس‌جمهور در میدان هستند و تلاش می‌کنند و برخی از کارها نیاز به زمان دارد، با وجود تحریم و توطئه‌ها در بسیاری از مسائل جلو هستیم.

وزیر کشور گفت: در سیستان و بلوچستان مشکلاتی در زمینه آب داریم که تذکرات فراوانی به کشور همسایه و طالبان داده شده است، ضمن اینکه پیگیر مسائل حقابه هستیم باید مسیرهای دیگر را هم برای برطرف کردن مشکل آب این استان دنبال کنیم. مقدمات انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شده و در بحث حفر چاه‌های ژرف اقدامات خوبی انجام شده است و در حال خرید دکل برای حفر هستیم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که سرمایه‌گذاران را برای حضور در سیستان وبلوچستان تشویق کنیم چون این استان طرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد، این استان ظرفیت سرمایه‌گذاری ده‌ها هزار میلیارد تومانی بویژه در بخش معادن که از ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی برخوردار است، را دارد.

وزیر کشور در پایان گفت: سیستان وبلوچستان امنیت دارد و باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این استان پهناور ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha