حجت‌الاسلام سعیدی: بزرگ‌ترین معجزه انقلاب پیوند میان قرآن، عترت و مردم است
کد خبر: 4110373
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
گزارش ایکنا از مراسم یوم‌الله 9 دی در تهران

حجت‌الاسلام سعیدی: بزرگ‌ترین معجزه انقلاب پیوند میان قرآن، عترت و مردم است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در تهران با بیان اینکه نباید اجازه داد انقلاب اسلامی به سرنوشت انقلاب‌های پیامبران قبلی که ادامه پیدا نکرد، دچار شود، گفت: بزرگ‌ترین معجزه انقلاب پیوند میان قرآن، عترت و مردم است و پس از ۱۵ قرن که به وصیت سیاسی پیامبر(ص) عمل نشد، این وصیت با رهبری امام(ره) و رهبر معظم انقلاب عملی شد.

مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم سالگرد گرامیداشت یوم‌الله 9 دی از ساعت 14:30 امروز 8 دی‌ماه، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی سیدحسین طباطبایی از قاریان کشور و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط گروه رزم‌نوازان دژبان ارتش در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شد.

اجرای قطعات «فرزندان ایران» از سوی گروه سرود محبان‌الحسین(ع)، «رسالت فاطمی» از سوی سعید زمانی؛ هنرمند انقلابی، «عمار» توسط گروه سرود «رایت الزهرا(س)» و شعرخوانی محمدطه دلاوری درباره حماسه نهم دی و دفاع از حریم ولایت از بخش‌های بعدی مراسم بود.

در ادامه قطعنامه پایانی مراسم سراسری بزرگداشت یوم الله ۹ دی در ۷ بند از سوی حجت الاسلام محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:

«یادآور می‌شود ما فرزندان معنوی زهرای اطهر (سلام الله علیها) به تأسی از سیره نورانی فاطمی از مسئولیت معاصرت با ولی امر مظلوم زمانمان آگاهیم و چون 'شهید حاج قاسم سلیمانی' و شهدای مدافع حَرم و حریم، تا قیام قائم و ظهور مصلح کل، جان فدای حکیم فرزانه، امام مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی خواهیم بود و پاسداری از خون شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای امنیت را وظیفه دینی خود دانسته و از مسئولان و کارگزاران نظام می‌خواهیم با بر افراشته نگه‌داشتن پرچم ایثار و شهادت، برای تداوم راه امام راحل (رحمه‌الله علیه) و تحقق آرمان‌های بلندشان،از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و در جهت استحکام‌بخشی به روحیه قوی و ثبات قدم نیرو‌های حافظ امنیت بکوشند.



عفاف و حجاب، بعنوان تضمين كننده سلامت و پارسايي جامعه، تداوم بخش خط زیبای شرافت و یکی از مظاهر والایی زنان ایرانی، از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی – اسلامی بوده و بخش جدا ناپذیر هویت فرهنگ متعالی ما و نقشی تعیین کننده در مرز بندی و مصونیت ما از بی بندوباری و مسخ انسانیت و غلطیدن در منجلاب فرهنگ منحط غربی است. لذا از دستگاه های مسئول می خواهیم ضمن مدیریت شرایط موجود، و اهتمام بیشتر در اجرای تکالیف مندرج در قانون حجاب و عفاف، مانع از رسوخ افکار شیطانی دنیای غرب در اندیشه زنان و جوانان غیرت مند ایرانی شده و تیرهای سمی‌ای که ایمان جوانان ما را هدف گرفته است را بی اثر کنند.»

در بخش پایانی مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در سخنانی با گرامیداشت سالگرد نهم دی، به بررسی ماهیت فتنه ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: سنتکام در ابتدای سال گزارشی به پنتاگون داد که ایران در حال خارج شدن از دسترس آمریکاست و اگر اقدام فوری نشود بازگرداندن ایران به غرب غیر ممکن است. گزارشی از داخل ایران به آنها رسید که مردم ایران آماده تحول بزرگ هستند. گزارش دوم این بود که جمهوری اسلامی در روند جهانی در حال قدرت گرفتن است و این یک الگوی جدیدی از حکمرانی است.گزارش سوم نیز به سه چالش بین‌المللی آمریکا اشاره داشت؛ نظامی با روسیه، اقتصادی با چین و تمدنی با ایران.

مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در تهران

وی افزود: این گزارش‌ها خمیرمایه طراحی یک براندازی برای آمریکایی‌ها بود و آنها برای برگرداندن ایران به دامان غرب به طمع افتادند. آنها به دلیل برخورداری ایران از ۴ نوع قدرت دفاعی، هسته‌ای، منطقه‌ای و انسجام ملی معتقدند ایران از دسترس آمریکا در حال خارج شدن است، و لذا به دنبال جدا کردن ملت از رهبری هستند که این آرزو را به گور خواهند برد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه دشمن در این فتنه جنگ ترکیبی راه انداخت که پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین جنگهاست، اظهار کرد: این جنگ ترکیبی از جنگ شناختی، اطلاعاتی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، سایبری و دیپلماسی است که برای تحمیل اراده خود یا بی ثباتی در کشور است تا در ادراک مسئولان و مردم نفوذ کنند و در صداقت و حقانیت و مشروعیت نظام تردید ایجاد کنند.

گزارش تصویری مراسم یوم‌الله 9 دی در تهران

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: امروز ملت ایران اثبات کردند که سرآمد ملتهای دنیا هستند و در طول این چهار دهه انواع فتنه‌ها را دیدند اما باز هم از انقلاب جدا نشدند.

وی در ادامه رهبری و هدایت رهبر معظم انقلاب، حضور مردم و نقش نیروهای نظامی و انتظامی را سه عامل اصلی خنثی شدن این فتنه پیچیده خواند.

حجت‌الاسلام سعیدی در تشریح اینکه چه باید کرد، گفت: باید بدانیم تقابل حق و باطل پایان ندارد و این دو در کنار هم قرار نمی‌گیرند. در فتنه ۱۴۰۱ همه معاندان از داعش و وهابیت و منافق و کومله زیر پرچم کفر و استکبار کنار هم و مقابل ملت ایران قرار گرفتند پس تقابل حق و باطل سنت خداوند است و ما هستیم که در محور حزب‌الله قرار داریم.

وی افزود: دومین راهکار ما استقامت است که پیامبر(ص) هم طبق فرمان خدا مأمور به آن شده است و لذا استقامت وظیفه قطعی ماست. در برابر ملت ایران سه راه بیشتر وجود ندارد؛ جنگ با آمریکا که هم به مصلحت ما نیست و هم آمریکا توان جنگ با ما ندارد، تسلیم و سازش که ملت ایران اهل تسلیم نیست و راه سوم مقاومت فعال است که باید در این مسیر حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: نباید اجازه داد انقلاب اسلامی به سرنوشت انقلاب‌های پیامبران قبلی که ادامه پیدا نکرد، دچار شود. بزرگ‌ترین معجزه انقلاب پیوند میان قرآن، عترت و مردم است و پس از ۱۵ قرن که به وصیت سیاسی پیامبر(ص) عمل نشد، این وصیت با رهبری امام(ره) و رهبر معظم انقلاب عملی شد و مردم هم با چنگ زدن به قرآن و رهبری الهی این انقلاب را حفظ می‌کنند.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، در پایان مراسم و بعد از مداحی سلحشور از مادحین کشور، از خانواده‌های شهدای امنیت و شهدای شاهچراغ از جمله خانواده شهیدان امیر کمندی، پوریا احمدی، سلمان امیراحمدی، آرمان علی وردی، روح‌الله عجمیان و سید فریدالدین معصومی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تجلیل شد.

یادآور می شود مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی در مراکز استان‌ها و بیش از ۱۰۰۰ شهرستان به مقتضای وضعیت هر استان در عصر روز پنجشنبه، ۸ دی یا روز جمعه، ۹ دی، قبل یا بعد از نماز جمعه برگزار شده و می‌شود.

شعار محوری مراسم امسال، «حماسه نهم دی؛ میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» است. 

انتهای پیام
captcha