سیما رنگ بصیرت به خود گرفت + فیلم
کد خبر: 4110356
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی

سیما رنگ بصیرت به خود گرفت + فیلم

شبکه‌های مختلف سیما در پایان هفته به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی فیلم‌هایی با محوریت بصیرت روی آنتن می‌فرستند؛ «قلاده‌های طلا» و «عملیات پایتخت» از جمله این آثار هستند.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «قلاده‌های طلا»، «عملیات پایتخت»، «نبرد خلیج فارس»، «منصور»، «ابابیل»، «مصادره»، «دست های آلوده»، «مسیح» و... پنجشنبه و جمعه 8 و 9 دی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «قلاده های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه 9 دی ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: در انتخابات سال 88، با اعلام نتایج، اعتراض‌های عده‌ای از مردم شکل تظاهرات به خود می‌گیرد و ماموران وزارت اطلاعات پیگیر حوادث هستند. جاسوسی که در خارج از کشور آموزش دیده، خود را وارد تظاهرات می‌کند و با کمک دوستان سلطنت‌طلبش شعارها را هدایت می‌کند و هر بار کسی را به قتل می‌رساند. امین حیایی، حمیدرضا پگاه، محمدرضا شریفی‌نیا، علی‌رام نورایی و نیلوفر خوش خلق در فیلم سینمایی «قلاده های طلا» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «عملیات پایتخت» به کارگردانی محمدرضا آهنج، جمعه 9 دی ساعت 00:00 بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: مبادله‌ای بین تشکیلات امنیتی ایران و یک جاسوس بیگانه صورت می‌گیرد. حامد مامور امنیتی ایرانی برای معالجه به خارج از کشور سفر می‌کند، اما در این سفر ربوده می‌شود. حمیدرضا پگاه، لیلا بلوکات، شهروز ابراهیمی، نازآفرین کاظمی، مریم سلطانی، مژگان ترانه، امیرکاوه آهنین جان، امیرمحمد زند، محمود مقامی و پروانه صلابت در فیلم تلویزیونی «عملیات پایتخت» بازی کرده‌اند.

پنجشنبه / فیلم‌های سیما رنگ بصیرت به خود گرفت + فیلم

انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس» به کارگردانی فرهاد عظیما، جمعه 9 دی ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم به نبردی فرضی بین یک ناو جنگی ایرانی به نام ناو ولایت و تعداد زیادی از ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس می‌پردازد. در این نبرد، در ابتدا تمامی موشک‌هایی که ناو ایرانی به سمت ناوگروه آمریکایی شلیک می‌کند منهدم شده و به اهداف اصابت نمی‌کند. فرمانده ناو ایرانی در می‌یابد برای از بین بردن سپر دفاعی ناوهای آمریکایی باید سامانه دفاعی آنها توسط روبات‌های تک تیرانداز از کار بیفتند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی، پنجشنبه 8 دی ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره شهید ستاری است که با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده‌ها را تجهیز کند. در ابتدا آن‌ها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می‌کردند و صرفاً قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می‌کردند. اما این کارخانه با کارشکنی‌هایش باعث کند شدن و حتی توقف کار آن‌ها و نرسیدن هواپیماها به خلبانان ارتش شده ‌بود. محسن قصابیان، مهدی کوشکی، جواد هاشمی، حمیدرضا نعیمی، علی‌رضا زمانی نسب، قاسم زارع و لیندا کیانی در فیلم سینمایی «منصور» بازی کرده‌اند.

پنجشنبه / فیلم‌های سیما رنگ بصیرت به خود گرفت + فیلم

فیلم تلویزیونی «ابابیل» به کارگردانی جواد مزدآبادی، جمعه 9 دی ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: ‌در اوج بحران‌های سال 1388 گروهی از معاندین با انقلاب به سرکردگی فردی به نام شاهپوری در جهت بر هم زدن نظم عمومی و ایجاد اغتشاش اقدام به عملیات کردند. این عملیات که از طرف غرب و همکاری برخی از کشورهای عربی صورت می‌گرفت توسط عملیات ضد جاسوسی نیروهای امنیتی ایران از بین می‌رود. لیلا بلوکات، رامین راستاد، وحید شیخ‌زاده و حدیثه تهرانی در این تله فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی «مسیر روشن» به کارگردانی حسن آخوندپور، جمعه 9 دی ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: وحید یک بسیجی 37 ساله به‌عنوان متخصص نجوم به‌تازگی کشف بزرگی کرده است. او برای جمعی از اعضای خارجی و متخصصین نجوم در حال توضیح است که سنگی شیشه پنجره را می‌شکند و بعد از برخورد با سر وحید او را مجروح می‌کند. سنگ در شلوغی‌ها بعد از انتخابات توسط معترضین پرتاب شده است. حمید برادر کوچک وحید دچار تردید و پشیمانی شده زیرا او در گروه معترضین بوده است. کشفیات وحید باعث می‌شود حسادت بعضی از بزرگان خارجی علم نجوم برانگیخته شده و اکتشاف او را بربایند. سام درخشانی، سمانه پاکدل، حسین سلیمانی و زهره حمیدی بازیگران این تله فیلم هستند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «محرمانه تهران» به کارگردانی مهدی فیوضی، جمعه 9 دی ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. داستان فیلم درباره شهاب دستان است که به عنوان نیروی جاسوسی تلاویو برای یافتن دوست دوران کودکی اش فرامرز و کشتن او وارد ایران می شود، فرامرز که اطلاعات زیادی از گروه و مافوقان خود در یک فلش دارد و از حضور در این باند پشیمان شده این اطلاعات را به عنوان مانع و سپری برای نجات جانش استفاده کرده است. شهاب به همراه همسرش در کشورهای مختلف به عنوان مدافع حقوق بشر در سمینارهای مختلف شرکت داشته اند. بعد از ورود به ایران و تلاش برای انجام ماموریت با فشار نیروهای مافوق در جریانی قرار می گیرد که او را تا کشتن همسرش شهرزاد پیش می برد. علیرضا جلالی تبار، الهام جعفرنژاد، حمیدرضا افشار و سحر قریشی در فیلم سینمایی «محرمانه تهران» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «چهل روز تا برادری» به کارگردانی سیدمحمد طاهریان، پنجشنبه 8 دی ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان مردی به نام سیاوش را روایت می‌کند که کارشناس ارشد مهندسی عمران است، او پیش از موعد بازنشست می شود و همین مسئله باعث می‌شود که وی به فکر سفر به خارج از کشور و دیدار بچه‌هایش بیافتاد. محمد فیلی، فرشید صمدی پور، سایه کبیری، باقر مرادی، حجت علیپور، غلامرضا نژاد مقدم، امین مرادی، پیمان کرمزاده و رضا رضایی در فیلم تلویزیونی «چهل روز تا برادری» ایفای نقش کرده‌اند.

پنجشنبه / فیلم‌های سیما رنگ بصیرت به خود گرفت + فیلم

فیلم سینمایی جدید «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی، پنجشنبه 8 دی ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی به نام اسماعیل یارجانلو است که درگیر ماجراهایی می‌شود. او که کارمند ساواک است با خرید بلیت بخت آزمایی برنده اعانه ملی می‌شود. رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، مزدک میرعابدینی، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی و مهران احمدی در فیلم سینمایی «مصادره» به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «دست های آلوده» به کارگردانی سیروس الوند، جمعه 9 دی ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: سیامک و دیبا، نادر و رؤیا چهار جوان هستند که دست به سرقتی بزرگ از یک مراسم عروسی اعیانی می‌زنند. سیامک جواهرات سرقت شده را پیش نسرین که قصد دارد با او ازدواج کند، امانت می‌گذارد. ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، امین حیایی، عسل بدیعی، سعید پیردوست و شهاب عسگری در فیلم سینمایی «دست‌های آلوده» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس» به کارگردانی فرهاد عظیما، جمعه 9 دی ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. این فیلم به نبردی فرضی بین یک ناو جنگی ایرانی به نام ناو ولایت و تعداد زیادی از ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس می پردازد. در این نبرد، در ابتدا تمامی موشک هایی که ناو ایرانی به سمت ناوگروه آمریکایی شلیک می کند منهدم شده و به اهداف اصابت نمی کند. فرمانده ناو ایرانی درمی یابد برای از بین بردن سپر دفاعی ناوهای آمریکایی باید سامانه دفاعی آنها توسط روبات های تک تیرانداز از کار بیفتند. در همین راستا تعدادی از روبات های تک تیرانداز ساخت ایران این مأموریت را به انجام می رسانند و با از کار افتادن سیستم دفاعی ناوها تعدادی از آنها مورد اصابت موشک قرار می‌گیرد.

پنجشنبه / فیلم‌های سیما رنگ بصیرت به خود گرفت + فیلم

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «رشید+ سواد» به کارگردانی محسن مختاری، چهارشنبه 7 دی ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: رشید و همسرش صاحب یک فرزند نوجوان هستند، همسر رشید به خاطر ناکارامدی رفتارهای رشید و نداشتن مهارت و قدری حواس پرتی به حالت قهر به منزل پدرش رفته است. رشید تمام تلاشش را می کند تا زندگی اش را سامان دهد. اما نداشتن سواد و مهارت او را از این هدف باز می دارد. پسرش نیز از نداشتن سواد و مهارت پدر ناراحت و در رنج است. در نهایت رشید به این نتیجه می رسد که باید در زندگی اش تغییر ایجاد کند. پسرش کامپیوتر می خواهد اما نه خودش و نه پدر کار با کامپیوتر را بلد نیستند. علی اسماعیلی، قدرت‌الله ایزدی، کیمیا رستمی، اصغر مولایی، مینا علیزاده و زنده یاد احمد پور مخبر در فیلم تلویزیونی «رشید+ سواد» بازی کرده‌اند.

انیمیشن سینمایی «بهاران» به کارگردانی حامد حاج ملا علی و نوروز عباسی، پنجشنبه 8 دی ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: حاج حبیب به اتفاق چند تن از جوانان جهاد برای جاده سازی یک روستا رفته‌اند و کشور در حال جنگ با عراق است. در روستا حشمت‌خان که محصولات کشاورزان را به قیمت پایین می‌خرد نمی‌خواهد که جاده ساخته شود چون در آن صورت کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را خودشان به شهر ببرند و یا برای خرید لوازم کشاورزی و بذر به شهر بروند و می‌خواهد هر طور شده جلوی ساخت جاده را بگیرد.

فیلم تلویزیونی «پسرم رسول» به کارگردانی نبی قلی‌زاده، جمعه 9 دی ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم درباره پسری به نام رسول است که مدتی است به خاطر شکستگی لگن و زمین گیر شدن پدرش، همزمان با تحصیل به چوپانی و تدریس زبان انگلیسی مشغول است. تا این که با دیدن خوابی پریشان، متوجه می شود قرار است عزیزی را از دست بدهد. چند روز بعد خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی به او می‌رسد او که خاطره ای شیرین را با حاج قاسم داشته، تصمیم می‌گیرد برای حضور در مراسم تشیع پیکر ایشان، از روستایشان به کرمان برود. خسرو احمدی، محمد ربانی پور، ایلیا آغاسی، اندیشه یدی و محسن رضوانی در فیلم سینمایی «پسرم رسول» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «مسیح» به کارگردانی نادر طالب‌زاده، جمعه 9 دی ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: در روزگاری که کاهنان و حکومت فاسد هیرودس زمام امور یهودیه را در دست داشتند، حضرت مسیح (ع) پس از چله‌نشینی در بیابان و پیروزی بر وسوسه‌های شیطانی مأموریت می‌یابد در یکی از پرحادثه‌ترین دوره‌های تاریخی رسالت خود را ابلاغ کند. او برای اثبات پیامبری‌اش معجزاتی را نشان می‌دهد که این مسأله سبب می‌شود عده‌ای او را به اشتباه خدا بنامند. در فیلم سینمایی «مسیح» فتحعلی اویسی، مینا باقری، احمد نجفی و کامران فیوضات ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha