فرهنگ آموزش عمومی مهمترین مسئله در زمینه جوانی جمعیت است
کد خبر: 4110353
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
استاندار کردستان:

فرهنگ آموزش عمومی مهمترین مسئله در زمینه جوانی جمعیت است

استاندار کردستان مسئله مهم در زمینه جوانی جمعیت را فرهنگ آموزش عمومی دانست و گفت: رویه‌ پیش‌رو در زمینه جوانی جمعیت با بحران پیری جمعیت سنخیتی ندارد و لازم است بخشی از ظرفیت اطلاع‌رسانی شهری از سوی شهرداری‌های استان به جوانی جمعیت اختصاص یابد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که امروز، هفتم دی‌ماه در  ساختمان شماره دو استانداری برگزار شد، گفت: استفاده از فضای مدارس و نظام آموزشی یکی از ظرفیت‌های مهم در راستای فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت است، چراکه در دهه ۶۰ فرهنگ‌سازی کاهش جمعیت از مدارس و از همان دوران ابتدایی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا قرارگاه جوانی جمعیت باید شعارهایی را طراحی و برای تبلیغ در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد، افزود: شهرداری‌ها نیز موظف هستند در زمینه فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت به‌صورت رایگان اقدام کنند.

استاندار کردستان مسئله مهم در زمینه جوانی جمعیت را فرهنگ آموزش عمومی دانست و بیان کرد: رویه‌ای که هم‌اکنون در زمینه جمعیت پیش گرفته‌ایم با بحران پیری جمعیت هیچ سنخیتی ندارد و لازم است بخشی از ظرفیت اطلاع‌رسانی شهری از سوی شهرداری‌های استان به جوانی جمعیت اختصاص یابد.

وی در ادامه گفت: در شبکه بانکی استان این ظرفیت و پتانسل وجود دارد که تسهیلات فرزندآوری و ازدواج که تأثیر مستقیم بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارد تسهیل شده و کردستان، در این بخش استان شاخص کشور باشد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه پیشتاز بودن کردستان در زمینه پرداخت این تسهیلات امتیاز خوبی برای شبکه بانکی استان به‌شمار می‌رود، یادآور شد: انتظار می‌رود مدیران عامل بانک‌های استان در این زمینه همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha