تمام مدیران موظف به اجرای وصیت‌نامه شهدا هستند
کد خبر: 4110107
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

تمام مدیران موظف به اجرای وصیت‌نامه شهدا هستند

استاندار فارس با تأکید بر اینکه تمام مدیران باید بدانند که آرمان‌ها و عقاید شهدا چه بود و آنان در وصیت‌نامه خود بر چه مواردی تأکید داشتند و به آن وصایا عمل کنند، گفت: این وظیفه‌ای است که بر دوش هم من و هم تمام مدیران است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 6 دی‌ماه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه استانداری با اشاره به تشییع پیکر شهید گمنام در محوطه استانداری فارس اظهار کرد: این شهید گمنام در استانداری به خاک سپرده شد تا هم من و هم سایر مدیران استان بدانند مدیون چه کسانی هستند و به واسطه ایثارگری چه افرادی به جایگاه خدمت به مردم رسیده‌اند و در این مسیر ثابت قدم باشند.

وی تأکید کرد: تمام مدیران باید بدانند که آرمان‌ها و عقاید شهدا چه بود و آنان در وصیت‌نامه خود بر چه مواردی تأکید داشتند و به آن وصایا عمل کنند و این وظیفه‌ای است که بر دوش هم من و هم تمام مدیران است.

ایمانیه در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکرهای مطهر 10 شهید دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف استان فارس تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این شهدا ممکن است در نزد ما گمنام باشند اما در نزد خداوند، جزو شفیعان و صالحان هستند، به تبیین درس‌هایی از شهادت بانوی دو عالم پرداخت و افزود: شهادت حضرت زهرا(س) با آن اتفاقاتی که رخ داد بعد از 70 روز از رحلت پیامبر(ص) و با فاصله اندکی از واقعه غدیر رخ داد آن هم علی‌رغم تمام تأکیداتی که پیامبر مکرم اسلام(ص) در روز غدیر برای تداوم رسالتشان و خاندانشان داشتند.

ایمانیه با تصریح اینکه متأسفانه مردم زمان پیامبر(ص) خیلی زود سخنان ایشان را در واقعه غدیر فراموش کردند و این باعث تعجب است، گفت: متأسفانه این فراموشی در تاریخ هم تکرار شد لذا باید هوشیار باشیم و بدانیم این مسیر ممکن است مکرراً تکرار شود اما به فرمایش حضرت علی(ع) باید از وقایع تاریخ عبرت بگیریم و از مسیر مستقیمی که خداوند به وسیله پیامبرش برای بندگان ترسیم کرده است، منحرف نشویم.

استاندار فارس با یادآوری سخنان امام راحل که فرمودند مردم زمان ما بهتر از مردم زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار هستند، گفت: امام با آن هوش و درایتی که داشتند می‌دانستند مردم ایران یاری‌رسان خاندان عصمت و طهارت و تداوم‌گر راه ایشان و شهدایی هستند که بیش از 30 سال از شهادت آنان می‌گذرد.

وی با تصریح اینکه امروز شاهد حضور گسترده و تشییع باشکوه شهدای دوران دفاع مقدس در تمام نقاط استان فارس هستیم، افزود: تمام مردمی که امروز در مراسم تشییع شهدا شرکت کردند به دلیل آشنایی با خانواده شهدا نبوده است چرا که همه این شهدا گمنام بودند پس همه آن‌ها به خاطر خود شهید و مقام والای آنان حضور پیدا کرده‌اند تا ادای احترام و دینی به ساحت مقدس این افلاکیان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha