حضرت زهرا(س) با دفاع از حریم ولایت، آموزه‌های الهی را متجلی کردند
کد خبر: 4110069
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان؛

حضرت زهرا(س) با دفاع از حریم ولایت، آموزه‌های الهی را متجلی کردند

نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حضرت زهرا(س)، ولایت‌مدارترین اشخاص در زمان خود بودند که با دفاع از حریم ولایت، آموزه‌های الهی را متجلی کردند.  

نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از مازندران، سومین روز مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)، عصر روز  پنجم دی در دفتر آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با حضور مردم و سید محمودحسینی پور استاندار دیار علویان و دیگر مدیران استانی برگزار شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه کاشان و نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در این آئین عزاداری که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت، از حضرت زهرا(س) به عنوان محور هستی یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از بین امت اسلامی رخت بربست و قرآن و عترت را دو میراث گران بها برای تداوم اسلام ناب محمدی معرفی کرد.

وی افزود: به فرموده رسول خدا(ص) تمسک به این دو یادگار رسول خدا(ص) موجب رستگاری و فلاح انسان می شود و هرگز با تمسک به این دو انحراف موجب نخواهد شد.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) هر دو حجت خدا و معصوم به نص قرآن کریم هستند اما بعد از رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) مورد بی مهری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این دو بزرگوار دو شیوه سیاسی متفاوت از هم را اختیار کردند، گفت: حضرت علی(ع) شیوه سکوت «صبر» با مقداری اعتراض ملایم را پیش گرفتند اما آن حضرت در مواقعی که به نفع اسلام و مسلمین بود پیش قدم می‌شدند به گونه ای که شیعه و سنی به این موضع امام علی(ع) اعتراف دارند. همانند واقعه قادسیه که  عمر بن خطاب خلیفه دوم مسلمانان، در ابتدا خود را فرمانده جنگ قادسیه خواند، اما در پی توصیه امام علی(ع) در مدینه ماند و حضرت علی(ع) امام حسن مجتبی(ع) را برای فرماندهی این نبرد برگزید.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه زهرای اطهر(س) در وقایع بعد از رحلت پیامبر(ص) خروشید و خطبه های آتشین را ایراد کرد،‌ ادامه داد: خطبه حضرت زهرا(س) موجب شد همگان بفهمند که بعد از پیامبر(ص) تصدی بر حکومت، انحرافی بیش نیست.

امام جمعه کاشان  ادامه داد: حضرت زهرا(س) در حیات کوتاه خود دست بیعت به خلافت نداد چرا که مشروعیت حکومت از دیدگاه آن حضرت جای شک و شبهه داشت، حضرت زهرا(س) به دفاع از حق مسلم حضرت علی(ع) برای خلافت، قیام کرد و تازیانه و سیلی حواله برعلی(ع) بر بدن حضرت زهرا(س) نشست.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام در عمر کوتاه خویش در معنویت و کسب معرفت جایگاه والایی داشتند. ایشان یکی از ولایت‌مدارترین اشخاص در زمان خود بودند که با دفاع از حریم ولایت، آموزه‌های الهی را متجلی کردند.  

نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه کوبنده خود در بین زنان مدینه، ولایت و رهبری امیرمومنان علی(ع) را مطرح کرد، اذعان داشت:  حضرت فاطمه عدول از امام علی(ع) را انحرافی بس بزرگ قلمداد کرد و آثار شوم آن را انحراف از قرآن و احکام دانست.

انتهای پیام
captcha