سردار سلیمانی ذخیره و گنجینه‌ای معنوی برای ملت‌هاست
کد خبر: 4110050
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

سردار سلیمانی ذخیره و گنجینه‌ای معنوی برای ملت‌هاست

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل سردار سلیمانی را ذخیره و گنجینه‌ای معنوی برای ملت‌ها دانست و گفت: باید سیره عملی و رفتاری این شهید بزرگ جبهه مقاومت در قالب کتاب‌های درسی در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شده و دنیا با اندیشه بزرگ این مرد آرمانی آشنا شود.

سردار سلیمانیحجت‌الاسلام مسعود نجف‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای ایران که برای کل جهان ضایعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر است و امروز دنیا پی برده است که اندیشه جهادی و تفکر انسان‌ساز این شهید بزرگ تا چه اندازه می‌تواند در نجات بشر از مصائب دنیای کنونی مؤثر باشد. روحیه جهاد و مقاومت سردار سلیمانی مکتبی آموزنده برای تمام آزادی‌خواهان جهان است.

وی بیان کرد: سلیمانی که خود را سرباز صفر ولایت می‌نامید، هم در گفتار و هم در عمل نشان داده بود که کاملاً از رهبری و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کند، او تا پیش از حضور آشکار در جنگ علیه داعش در عراق معمولاً در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد ولی حکومت ایران از زمان حضور او در عراق با انتشار تصاویر متعددش با نیروهای عراقی، شروع به شناساندن چهرهٔ ایشان کرد گرچه استکبار جهانی در گفتار خود این وابستگی به اندیشه‌های جهادگرایانه سردار سلیمانی را نشان نمی‌دهد اما همگان به خوبی به تلاش‌ها و مجاهدت‌های این سردار رشید اسلام در دنیا واقف هستید.

حجت‌الاسلام نجف‌نژاد گفت: با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی وی در طی جنگ ایران و عراق فرمانده نیروهای سپاه کرمان و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و پنج بود و چندین بار مجروح شد اما با تن جانباز خود را سرباز ولایت می‌نامید.

وی در ادامه گفت: سردار سلیمانی در 4 بهمن 1389 درجهٔ سرلشکری دریافت کرد سپس در 19 اسفند 1397 نشان ذوالفقار، به‌عنوان عالی‌ترین نشان نظامی ایران، برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی توسط فرمانده کل قوای ایران، به او اعطا شد. رهبر ایران در آئین اهدای این نشان وی را شهید زنده نامید و برای او آرزوی شهادت و نیل به بهشت را کرد و در پی اقدام آمریکا در 13 دی 1398 در ترور سردار سلیمانی طی عملیات آذرخش کبود هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدارهای رسمی با مقامات عراقی، رهبری و رسانه‌های ایران از وی به‌ عنوان سپهبد یاد کردند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل سردار سلیمانی را ذخیره و گنجینه‌ای معنوی برای ملت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: باید سیره عملی و رفتاری این شهید بزرگ جبهه مقاومت در قالب کتاب‌های درسی در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شده و دنیا با اندیشه بزرگ این مرد آرمانی آشنا شود.

وی ثمرات معنوی حیات و ممات سردار سلیمانی را یادآور شد و بیان کرد: وجود ایشان در جبهه‌های مقاومت سبب اضمحلال نیروهای زیادیخواه و از همه مهمتر انحلال داعش شد و بعد از شهادت نیز مکتبی عظیم برای درس آموزی کسانی شد که دل در گرو آزادی و آزادمردی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه‌ گفت: این شهید عزیز می‌توانست هر کس را با منطق خود قانع کند، لیکن در برابر حرف منطقی دیگران از خود تعصب نشان نمی‌داد و آن را قبول می‌کرد و دنیای امروز غوطه‌ور در مصائب سیاسی و مدیریتی و تشنه مفاهیم عملی و رفتاری سردار سلیمانی است.

وی تشییع شهید سلیمانی را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: مردم کربلا، نجف و کاظمین این شهیدان را تکریم کردند و در ادامه شهید سلیمانی در مشهد، قم و تهران تشییع شد و در نهایت کنار همرزمان خود به خاک سپرده شد که چنین تشییع پیکری در تاریخ بی‌نظیر یا کم‌نظیر است.

انتهای پیام
captcha