وداع با پیکر‌های مطهر ۲۰۰ شهید گمنام تازه تفحص‌ شده هشت سال دفاع مقدس+ فیلم
کد خبر: 4110001
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

وداع با پیکر‌های مطهر ۲۰۰ شهید گمنام تازه تفحص‌ شده هشت سال دفاع مقدس+ فیلم

آیین وداع با پیکر‌های مطهر ۲۰۰ شهید گمنام تازه تفحص‌ شده دوران هشت سال دفاع مقدس، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مردم تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آیین وداع با پیکر‌های مطهر ۲۰۰ شهید گمنام تازه تفحص‌ شده دوران هشت سال دفاع مقدس، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مردم تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار محمدقاسم ناظر، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میراحمدی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، خانواده شهدا و شهروندان تهرانی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم زیارت عاشورا قرائت و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در کنار پیکرهای ۲۰۰ شهید گمنام دوران هشت دفاع مقدس برگزار شد.

در ادامه حسن رحیم‌پور ازغدی با قرائت بخشی از سخنان امام خمینی(ره) درباره شهدا، گفت: این شهدا فرزندان مکتبی حضرت فاطمه زهرا (س) هستند. این بچه‌ها مانند ایشان رحمت الهی هستند. حضرت زهرا(س) نگران همه بشریت هستند و از خداوند می‌خواهند که گناهکاران را ببخشد. شهدا همانند مادرشان، قهرمان اخلاص و عملگرایی بودند. در عرصه سیاست، اقتصاد و خانواده باید مانند این عزیزان زندگی کنیم که الگویشان حضرت فاطمه(س) بود. شیعیان راستین این شهدا هستند.

وی افزود: اکنون در ایام سالروز اجرای عملیات کربلای ۴ هستیم. پیکر تعداد برخی از شهدای این عملیات مانند شهدای حاضر در اینجا سال‌ها پس از جنگ تفحص شد. شهدای غواص در این عملیات جشن خون و شهادت گرفته بودند. تمام آن‌ها آمادگی مطلق برای شهادت داشتند. آن‌ها به قصد شهادت رفتند و خط شکنی کردند. آن‌ها با همدیگر دم گرفتند و لبیک لبیک گفتند و به سمت نیزارها رفتند. امیدواریم افرادی که تصور می‌کردند خون این شهدا خشک می‌شود، بیدار شوند و بدانند خون این شهدا در عراق، لبنان، سوریه و یمن و سایر نقاط جهان فراگیر خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: عملیات‌های خیبر، بدر، رمضان، کربلای چهار، و والفجر ۸ نمونه‌هایی هستند که رزمندگان ۱۶ و ۱۷ ساله تا آخرین گلوله خود در میدان جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی درباره نامه صدام در سال 68 به رئیس جمهور وقت ایران، گفت: صدام در این نامه به شکست خود و پیروزی رزمندگان اسلام اعتراف کرد. همچنین دبیرکل سازمان ملل پس از جنگ و قطعنامه ۵۹۸ به صراحت اعلام کرد که در این جنگ قطعاً صدام آغازگر آن بوده و این سند مهمی است. یکی از دلایل اینکه رئیس سازمان ملل به صراحت این موضوع را اعلام کرد، شروع جنگ صدام با کویت بود.

در انتهای این مراسم مردم انقلابی تهران و عاشقان شهدا، ضمن زیارت شهدا در جوار آن‌ها به عزاداری و سینه‌زنی برای حضرت زهرا(س) پرداختند.

انتهای پیام
captcha