استقرار دبیرخانه طرح تحولی کانون‌های امید فردای کشور در فارس
کد خبر: 4109920
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

استقرار دبیرخانه طرح تحولی کانون‌های امید فردای کشور در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از انتخاب فارس به عنوان دبیر خانه طرح تحولی کانون های فرهنگی تربیتی امید فردای کشور خبر داد.     

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 5 دی‌ماه با اشاره به توسعه کانون‌های فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان، کانون‌ها را یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و گامی بزرگ در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

وی با بیان اینکه اقدامات تحولی در کانون‌ها در ۶ محور سیاستگذاری، نیروی انسانی، منابع مالی، فضا و محیط آرایی، طرح و برنامه، هوشمندسازی و فناوری اجرا می‌شوند، افزود: تقویت کانون‌های فرهنگی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر و ایجاد اعتماد به نفس در میان دانش‌آموزان خواهد شد.

عسکری ادامه داد: رویکرد برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی برگزاری رویداد های جذاب فرهنگی و هنری از قبیل سینما مهر، کانون گفت‌وگو، رویدادهای یک‌صدا ایران، تئاتر درسی، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و ... برنامه‌ریزی شده است.

وی این طرح را یک طرح دانش‌آموز محور دانست که موجبات تحول در کانون‌های فرهنگی و تربیتی و نظام آموزش و پرورش خواهد شد و افزود: تحول در کانون‌های فرهنگی تربیتی به دنبال، امید و امیدآفرینی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و هویت ملی است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس تصریح کرد: بر اساس اهداف نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین، دانش‌آموز باید طوری تربیت شود که آمادگی لازم را برای یک زندگی خوب اجتماعی به دست آورده و درک روشنی از محیط پیرامون خود داشته باشد تا با هویتی که کسب می‌کند، از ارزش‌هایش دفاع کند.

عسکری تصریح کرد: استان فارس دارای 126 کانون فرهنگی تربیتی است که تعداد 20 کانون در اجرای طرح تحولی کانون‌های فرهنگی تربیتی با عنوان «کانون‌های امید فردا» با هدف توسعه و تقویت کانون‌های فرهنگی تربیتی جهت ارائه خدمات مطلوب فرهنگی و تربیتی به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: کانون فرهنگی تربیتی سمیه ناحیه 4 شیراز به عنوان کانون ویژه دختران و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی تربیتی قطب 5 کشوری فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و اجرای طرح تحولی کانون‌های فرهنگی تربیتی، بسته تحولی دیگری  با عنوان «مدرسه کانون فرهنگی تربیتی محله» نیز به این استان ابلاغ شد که این طرح در یکی از مدارس پسرانه و دخترانه موفق اجرا خواهد شد.

عسکری به اهداف این طرح اشاره کرد و افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی از کانون‌های پیشرفت محلی، به ویژه در ابعاد فرهنگی اجتماعی و همچنین فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای نقش‌آفرینی مدرسه به عنوان کانون کسب تجربیات تربیتی محله و جلوه‌ای از جامعه اسلامی و حیات طیبه با تفویض اختیار و مسئولیت به آن و استانداردسازی تمام مولفه‌ها و عوامل درون مدرسه‌ای را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به دبیرخانه بودن استان فارس تمامی طرح‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور در استان فارس با همراهی وزارت آموزش و پرورش سیاستگزاری و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
captcha