مقابل کوته‌فکری‌های اقتصادی باید ایستادگی کرد
کد خبر: 4109869
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

مقابل کوته‌فکری‌های اقتصادی باید ایستادگی کرد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه عده‌ای از افراد ناآگاه امروز در جراید و محافل دائماً تلاش می‌کنند رشد چشمگیر استان در صادرات را ناکارآمد جلوه دهند، گفت: باید در مقابل کوته فکری‌های اقتصادی و موانع تولید ایستادگی کرد.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگردی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگردی استانداری فارس امروز، 5 دی‌ماه گفت: توجه به مراودات بین‌المللی و اهمیت ارزش افزوده صادرات برای تقویت تولید داخلی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت استان است که سال‌هاست به دلیل کمبود آموزش و یا باورهای غلط و عدم سختگیری در استانداردسازی و توسعه روابط با سایر کشورها مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه مباحث اقتصادی ادبیات و مراودات خاص خود را دارد، اظهار کرد: عده‌ای از افراد ناآگاه امروز در جراید و محافل دائما تلاش می‌کنند رشد چشمگیر استان در صادرات را ناکارآمد جلوه دهند.

فرخ‌زاده ادامه داد: این افراد ریل‌گذاری در این بخش توسط دولت و همکاری بخش خصوصی دلسوز و توانمند را هزینه‌ساز و کالای لوکس تلقی می‌کنند که این نوع تفکر نتیجه‌ای جز زمین‌گیر کردن دستاوردهای مهم استان ندارد.

معاون هماهنگی امور زائرین و و گردشگری استانداری فارس تاکید کرد: به نظر می‌رسد باید با یک عزم جدی در مقابل کوته فکری‌های اقتصادی و موانع تولید و خدمات مولد ایستادگی کرد.

وی در ادامه سخنان خود از افزایش بیش از ۵۵ درصدی سفر هیئت‌های خارجی به شیراز تا آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد  گفت: در سال طول ۱۴۰۰ سفر هئیت‌های خارجی به استان تنها به حضور سفرای کشورهای افغانستان، صربستان، ایتالیا در ایران و سه هیات تاجیکستانی، برزیلی و عمانی محدود شد، در حالی که این مراودات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ضمن تنوع در موارد و موضوعات با افزایش بیش از ۵۰ درصدی رو به‌رو بوده است.

وی تصریح کرد: توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، سلامت، علمی و... بین استان فارس و کشورهای مختلف، معرفی ظرفیت‌های استان فارس و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری از جمله موضوعات عمومی در ملاقات مسئولان فارس با هیئت‌های خارجی بوده است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه بعضی از این هیئت‌ها با اهداف اختصاصی در استان فارس حضور یافته‌اند، گفت: حضور هیئت مجارستانی با هدف توسعه روابط فرهنگی، حضور متفاوت هیئت ۵۰ نفره کشور موریس در شیراز و امضای تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با اتاق بازرگانی استان، حضور سفیر عمان در شیراز و توافق برای ایجاد مکانیزم حل مشکلات اتباع عمانی در حوزه بهداشت و درمان، حضور سفیر کنیا و توافق برای ایجاد میز گردشگری متقابل در شیراز و نایروبی، حضور هیئت کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل با هدف تسهیل در امور و خدمت‌رسانی به پناهندگان، حضور هیئت تاجیکستانی و برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در شیراز و توافق برای برگزاری هفته فرهنگی شیراز در تاجیکستان، اهدای نشان ویژه دولت قطر به استاندار فارس، حضور تجار کویتی، عراقی و برخی کشورهای اروپایی از جمله مراودات هیئت‌های خارجی با استان فارس بوده است.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان همچنین با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت گردشگری سلامت در استان فارس، بر لزوم تقویت روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان جمهوری اسلامی تأکید کرد و افزود: مجموعه مدیریت ارشد استان فارس برای تحقق این موضوع پذیرای هیئت‌هایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه و تاجیکستان بوده است که با هدف شرکت در نمایشگاه گردشگی سلامت به استان سفر و خوشبختانه قراردادهای خوبی با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی منعقد کرده بودند.

وی تصریح کرد: علاوه بر معرفی ظرفیت‌های فارس در حوزه سلامت و بررسی راهکارهای توسعه روابط در این حوزه، موقعیت ویژه ابر پروژه شهر سلامت در شیراز برای این هیئت‌ها به صورت میدانی تشریح شد.

معاون استاندار فارس در پایان از تلاش‌های موثر نمایندگی وزارت خارجه و امور اتباع استان برای همکاری با استانداری فارس در این زمینه تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha