همکاری جامعةالمصطفی برای جذب متقاضیان حفظ قرآن در نقاط مختلف دنیا
کد خبر: 4109687
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

همکاری جامعةالمصطفی برای جذب متقاضیان حفظ قرآن در نقاط مختلف دنیا

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از انعقاد تفاهم‌نامه میان این مؤسسه و جامعةالمصطفی به‌منظور جذب متقاضیان حفظ کل قرآن در مراکز شبانه‌روزی این مؤسسه در نقاط مختلف دنیا خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از انعقاد تفاهم‌نامه میان این مؤسسه و جامعةالمصطفی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور همکاری جامعةالمصطفی برای جذب متقاضیان حفظ کل قرآن در مراکز شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان در نقاط مختلف دنیا انجام شد.

وی افزود: طی این تفاهم‌نامه، جامعةالمصطفی با اعلام فراخوان نیروها و متقاضیانی را از نقاط مختلف دنیا جذب کرده و به مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن بیت‌الاحزان معرفی می‌کند.

شاهسونی با بیان اینکه متقاضیان بعد از ارزیابی‌های اولیه نظیر تسلط به روخوانی و روان‌خوانی قرآن به سمت مراکز حفظ قرآن سوق داده می‌شوند، گفت: از بین متقاضیان افرادی که مستعد و علاقه‌مند به حفظ کل قرآن کریم هستند، جذب مراکز شبانه‌روزی می‌شوند و بعد از حفظ کل قرآن کریم هم می‌توانند به تحصیلات قرآنی خود ادامه داده یا اینکه به کشور خود بازگشته و به عنوان یک مبلغ قرآن مشغول به فعالیت شوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با یادآوری اینکه طرح تربیت حافظان کل قرآن در تمام کشورهایی که جامعةالمصطفی نمایندگی دارد، اجرا خواهد شد، گفت: جامعةالمصطفی بعد از اعلام فراخوان و ارزیابی‌های اولیه، اقدامات تهیه ویزا و اقامت متقاضیان حفظ قرآن در ایران را انجام خواهد داد و سپس آنان را به بیت‌الاحزان معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه استارت این کار از هم‌اکنون آغاز شده است، گفت: جامعةالمصطفی هم‌اکنون مشغول به تبلیغات خود در نقاط مختلف دنیا برای جذب متقاضیان حفظ قرآن است.

یادآور می‌شود، مؤسسه بیت‌الاحزان هم‌اکنون بالغ بر 200 شعبه در 15 استان کشور دارد که تاکنون بیش از 2 هزار و 700 حافظ کل قرآن و سالانه نیز بیش از 20 هزار حافظ اجزای مختلف قرآن را تربیت می‌کند که در مراکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله آن قرآن‌آموزانی از نقاط مختلف دنیا نیز حضور دارند.

انتهای پیام
captcha