رسانه‌های فارس صدای مظلومیت شهدای شاهچراغ(ع) را به دنیا رساندند
کد خبر: 4109629
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

رسانه‌های فارس صدای مظلومیت شهدای شاهچراغ(ع) را به دنیا رساندند

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: رسانه ملی و همچنین سایر رسانه‌های استان فارس صدای مظلومیت شهدای شاهچراغ(ع) را به خوبی به دنیا رسانند اما لازم است این تلاش مستمراً در همه زمینه‌ها ادامه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس امروز، 4 دی در دیدار با مدیران صدا و سیمای استان گفت: صدا و سیما به عنوان یکی از ارکان حفظ امنیت در این ایام تلاش خوبی در امر شفاف‌سازی انجام داد.

وی با بیان اینکه در حادثه حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) از نزدیک شاهد تلاش‌های صدا و سیمای فارس در بخش‌های مختلف سیما، خبر، صدا و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از ابعاد این حادثه بودیم، افزود: رسانه ملی و همچنین سایر رسانه‌های استان صدای مظلومیت شهدای شاهچراغ(ع) را به خوبی به دنیا رسانند اما لازم است این تلاش مستمراً در همه زمینه‌ها ادامه یابد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف اطلاعات حقوقی در میان مردم این موضوع را یکی از آسیب‌های موجود در وقوع جرائم و تشکیل پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی خواند و افزود: رسانه نقش ویژه‌ای در ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی دارد.

رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: هدف‌گذاری دشمنان در تخریب بنیان خانواده و آسیب به ارکان فرهنگی جامعه به وضوح مشخص است که مقابله با این امر و جلوگیری از گسست خانواده‌ها در نتیجه همکاری و تعامل و تشکیل اتاق فکرهای مشترک ثمر بخش خواهد بود.

 وی، موضوع مواد مخدر و چالش‌های اجتماعی ناشی از گسترش آن را از دیگر وارد مهم و قابل طرح برای جامعه و مخاطبین ارزیابی و تصریح کرد: عمده جمعیت کیفری زندان‌ها را محکومین مواد مخدر تشکیل می‌دهند که این آمار توجه نهادهای مسئول در جهت آگاه‌سازی مردم نسبت به آثار زیان‌بار سوء مصرف مواد مخدر را مطالبه می‌کند.

موسوی همچنین بر مطالبه‌گری رسانه‌ها در خصوص اجرای قانون حدنگار و ثبت اراضی دولتی تأکید کرد و افزود: توجه مدیران به اجرای قانون حدنگار می‌تواند بخش قابل توجهی از پرونده‌های اختلافات اراضی و همچنین تعرض به اراضی ملی و دولتی را کاهش دهد.

 وی همچنین با اشاره به سوابق درخشان مجموعه قضایی فارس در حوزه صلح سازش پرونده‌ها و ابتکارات انجام شده در ترویج فرهنگ اسلامی اصلاح ذات‌البین از آمادگی دادگستری فارس برای اجرای برنامه‌های مشترک در این حوزه خبر داد و افزود: به مصالحه رسیدن قریب به 50 درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف حکایت از توان و انگیزه مناسب نیروها در شوراهای حل اختلاف استان دارد که با اضافه شدن ظرفیت رسانه ملی به این توان می‌توان تحول زیرساختی عمده‌ای را در این حوزه رقم زد.

انتهای پیام
captcha