فعالیت 84 مدرسه شاهد در استان فارس
کد خبر: 4109607
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

فعالیت 84 مدرسه شاهد در استان فارس

رئیس اداره شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش فارس از فعالیت 84 مدرسه در سطح استان خبر داد و گفت: در این مدارس بیش از 30 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

معصوم‌علی صفی قلی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، معصوم‌علی صفی قلی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس امروز، 4 دی در گردهمایی کارشناسان شاهد ادارات آموزش و پرورش نواحی، شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان با اشاره به جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب اسلام گفت: در آموزه‌های دین اسلام بر دفاع از وطن تأکید فراوانی شده است لذا باید تلاش کنیم باورهای عمیق دینی را به فرزندان خود منتقل کنیم.

وی با تصریح اینکه تلاش می‌کنیم تا امور شاهد و ایثارگران با انسجام بیشتری در آموزش و پرورش دنبال شود، افزود: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید به خانواده شهدا و ایثارگران ارج گزاریم و از فداکاری‌های آنان تجلیل کنیم.

صفی قلی، فلسفه تکریم ایثارگران را انتقال روحیه ایثارگری به نسل بعد دانست و افزود: این خدمات باید به خانواده‌های شهدا و ایثارگر ارائه شود تا اگر در آینده خطری متوجه کشور شد، جوانان بدانند اگر از مملکت دفاع کنند جامعه از آن‌ها تجلیل خواهد کرد.

وی مدارس شاهد را پیشانی سایر مدارس عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از 30 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد در استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

صفی قلی تصریح کرد: تعداد 84 مدرسه شاهد در سطح استان فارس وجود دارد که از این تعداد 26 مدرسه مربوط به دوره ابتدایی، 32 واحد آموزشی متوسطه دوره اول و 26 مدرسه نیز در دوره متوسطه دوم در استان فعال هستند. همچنین تعداد 33 مدرسه ایثارگر، 44 شهید مدافع حرم ایرانی و 29 مدافع حرم اتباع در سطح استان داریم.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس خواستار برپایی اردوهای دانش‌آموزی، گفتمان‌های دینی برای پاسخ به شبهات و غیره برای دانش‌آموزان شد و گفت: یکی از وظایف اصلی کارشناسان امور شاهد و ایثارگران، تشریح قوانین و مقررات مرتبط به مدارس شاهد و دقت در جذب نیروی مورد نیاز این مدارس است.

انتهای پیام
captcha