اجرای هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» در فارس
کد خبر: 4109583
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

اجرای هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» در فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اعزام 22 نفر از کادر بهداشت و درمان به عتبات عالیات در قالب طرح «زائران حرم حسینی» خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 4 دی گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان، هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» از محل عواید موقوفات دارای درآمد مرتبط، در دی‌ماه جاری برگزار می‌شود و طی آن 22نفر از مشتاقان زیارت ائمه اطهار(ع)، به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح «زائران حرم حسینی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان و با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به پاس تکریم و تجلیل از زحمات بی‌دریغ کادر بهداشت و درمان که جهادگونه در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا فعالیت کرد‌ه‌اند، هفتمین دوره از اجرای طرح زائران حرم حسینی را به این عزیزان اختصاص داده است.

موسوی تصریح کرد: این کاروان زیارتی در روز دوشنبه، 5 دی‌ماه از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز حرکت و از طریق مرز مهران وارد کشور عراق خواهد شد.

 مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به تقویت برنامه‌های فرهنگی در طول اجرای طرح و بیان توجه به اثرات معنوی زیارت در زندگی زائران، از حضور مستمر روحانی کاروان از مبدأ حرکت تا مقصد، اجرای مراسم بدرقه در بقاع متبرکه (چاووشی خوانی، اسپندگردانی و ...)، زیارت دسته‌جمعی، تجمع زائران در اماکن مقدسه و بهره‌مندی از موعظه وعاظ مطرح کشوری، توزیع بسته‌های فرهنگی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول برگزاری طرح خبر داد.

وی با اشاره به شناسایی افراد واجد شرایط با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات کل بهداشت و درمان گفت: از میان زائران تعداد 16 نفر از محل موقوفات فارس و مابقی از استان هرمزگان هستند که همگی در قالب یک کاروان از مبدأ شیراز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha