رشد 45 درصدی تریبت حفاظ قرآن در نیروهای مسلح/ فعالیت‌های قرآنی با جدیت ادامه پیدا کند
کد خبر: 4109565
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
سرلشکر باقری تاکید کرد:

رشد 45 درصدی تریبت حفاظ قرآن در نیروهای مسلح/ فعالیت‌های قرآنی با جدیت ادامه پیدا کند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن بازدید از اولین نمایشگاه قرآن و عترت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: سهمی که از تربیت ده میلیون حافظ قرآن برعهده نیرو‌های مسلح بود، در طی دو سال اخیر به رشد ۴۵ درصدی رسیده است. همچنین مسابقات بزرگی در نیرو‌های مسلح برای توسعه، ترویج و عمل به قرآن وجود دارد که باید با جدیت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه قرآن و عترت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه، چهارم دی‌ماه با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مسجد جامع سازمان عقیدتی ـ سیاسی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح پس از افتتاح اولین نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی نیرو‌های مسلح با همراهی فرماندهان ارشد از غرفه‌های این نمایشگاه که شامل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بسیج بود بازدید و در جریان فعالیت‌های قرآنی آنها قرار گرفت.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بعد از بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و جایگاه این موضوع در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز توفیق شد تا از اولین نمایشگاه قرآنی نیر‌وهای مسلح بازدید کنیم. نمایشگاهی که در آن مهمترین دستاورد‌های نیرو‌های مسلح ارتش سرافراز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج را به نمایش گذاشت و به خوبی نشان داد که همه آن‌ها در کشور در امور قرآنی پیشگام‌اند.

وی ادامه داد: سهمی که از تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برعهده نیرو‌های مسلح بود، در طی دو سال اخیر به رشد ۴۵ درصدی رسیده است و در زمان‌بندی مناسب در حال پیشرفت است. همچنین در مورد قرائت، فهم، حفظ، تفسیر و تدبر در قرآن کار‌های فراوانی برای توسعه و گسترش اینها در مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از پایوران و همکاران عقیدتی و نیرو‌های وظیفه، بسیج، خانواد‌ه‌ها و بازنشستگان و در همه اقشار مختلف با کمیت و کیفیت مناسب و عمق قابل توجه در حال حرکت و پیش رفت است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره اینکه در این نمایشگاه تمامی تقدیرنامه‌هایی که از سوی دستگاه‌های مسئول و قرآنی در کشور از نیرو‌های مسلح قدردانی شده بود به نمایش گذاشته شد، اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی از محافل قرآنی و دارالقرآن‌ها در نیروهای مسلح راه‌اندازی و همچنین مساجد بسیاری در نیروهای مسلح به دارالقرآن و مجموعه‌های پژوهشی در حوزه قرآن تبدیل و مشغول به فعالیت شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از پایان‌نامه‌های حوزه قرآن در مجموعه نیرو‌های مسلح انجام شده است که خدا را به خاطر این نعمت شاکریم، گفت: در کنار تمامی این موارد مسابقات بزرگی در نیرو‌های مسلح برای توسعه، ترویج و عمل به قرآن وجود دارد که بایستی با همین سرعت و جدیت ادامه پیدا کند و جزئیات فراوانی از این اهتمام در غرفه‌های نمایشگاه قابل مشاهده بود.

یادآور می‌شود در این مراسم سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، حجج اسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فراجا، حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سیدضیاء‌الدین آقاجان‌پور، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع، علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، عبدالعلی گواهی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح، عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، همچنین سردار سرتیپ علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور و عضو حقیقی شورای عالی قرآن ستاد کل نیرو‌های مسلح، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی دیگر از فرمانده‌هان و مقامات انتظامی و عقیدتی ـ سیاسی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha