تکمیل موزه دفاع مقدس فارس نیازمند توسعه فضا و اعتبارات است
کد خبر: 4109388
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳

تکمیل موزه دفاع مقدس فارس نیازمند توسعه فضا و اعتبارات است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه هنوز ظرفیت‌های کامل موزه دفاع مقدس را در اختیار نداریم، گفت: برای تکمیل و توسعه موزه ایده‌های بسیاری در نظر گرفته شده که اجرای آن نیازمند توسعه فضا، امکانات و اعتبارات بیشتر است.

سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار سعید کوشکی‌جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، عصر شنبه، 3 دی‌ماه در جلسه توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که با حضور فرماندار، شهردار شیراز و جمعی دیگر از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد، اظهار کرد: مردم انتظار دارند با ترکیب مدیریتی که در استان شکل ‌گرفته است و با نگاه خوبی که در اغلب مسئولان به حوزه ایثار و شهادت و تأثیرات فرهنگی آن است، بعد از سال‌ها شاهد توسعه موزه دفاع مقدس فارس باشیم.

وی بیان کرد: با وجود اینکه هنوز ظرفیت‌های کامل موزه دفاع مقدس را در اختیار نداریم اما بعضاً روزانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز از مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس دیدن می‌کنند و اول نیز به تجدیدعهد با شهدای گمنام می‌روند.

کوشکی‌جهرمی با اذعان به عمل‌گرا بودن شهردار شیراز و سابقه خوبی که در کمک به پاسداشت یادمان‌های شهدا دارد، گفت: کارگروهی بین شهرداری، اداره‌ کل حفظ آثار، فرمانداری و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شود تا مشکلاتی که بر سر تکمیل و توسعه موزه دفاع مقدس فارس قرار دارد، سریع‌تر رفع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تأکید کرد: برای توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس ایده‌ها و سوژه‌های بسیاری در نظر گرفته شده است که اجرای آن‌ها نیازمند توسعه فضا، امکانات و اعتبارات بیشتر است.

عقب‌ماندگی‌هایی در تکمیل باغ‌موزه فارس جبران شود

سردار سرتیپ لطف‌الله یداللهی، جانشین فرمانده لشکر 33 المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس نیز اظهار کرد: اقدامات خوبی اخیراً در مدیریت موزه‌ دفاع مقدس فارس در حال شکل‌گیری است و به سبب اینکه باغ‌موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تأثیرگذاری فرهنگی هستند، عقب‌ماندگی‌هایی که به‌خصوص در باغ‌موزه فارس و شیراز به سبب کمبود اعتبارات طی سال‌ها رخ‌داده باید جبران شود.

وی بیان کرد: با استقرار محمدحسن اسدی در کسوت شهرداری کلان‌شهر شیراز که در دوران مدیریت سابقشان نیز همواره حامی مراکز مرتبط با شهدا بودند، فضای آرامی در مدیریت شهری شکل‌گرفته و باید از این فضا برای توسعه شهری و فرهنگی شیراز بهره ببریم.

جانشین لشکر 33 المهدی در دوران دفاع مقدس گفت: برخی واژه‌ها باید بازتعریف شوند و عباراتی چون شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی که از سوی رهبر معظم انقلاب به کار می‌روند، نیز باید موشکافی شوند.

سردار یداللهی افزود: رهبر انقلاب از سال‌ها پیش هشدار دادند که دشمن در پی تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای است و در جنگ رسانه‌ای جدید دشمن بنا دارد جای شهید و جلاد را عوض کند.

این پیشکسوت دفاع‌ مقدس با بیان اینکه سیر دفاع‌ مقدس اعجاز فراوانی دارد، بیان کرد: عظمت این حادثه ازاین‌جهت است که همه می‌دانستند یا شهید می‌شوند یا به اسارت گرفته‌شده و یا زخمی می‌شوند، اما ماندند و این حماسه را رقم زند.

وی در پایان گفت: قطار پیشرفت شهری در حال حرکت است و بخشی از رسالت شهر نیز فرهنگی و بر عهده شهرداری است و اولویت کار‌های فرهنگی نیز پاسداشت شهدا و ایثارگران و توسعه موزه دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha