تصدی مسئولیت، فرصتی برای نجات مردم از گرفتاری‌ها باشد
کد خبر: 4109162
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

تصدی مسئولیت، فرصتی برای نجات مردم از گرفتاری‌ها باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: باید از اعتباری که با عنایت ائمه معصومین(ع) و به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا کسب کرده‌ایم، برای مردم و نجات آنان از گرفتاری‌ها خرج کنیم.

نشست هم‌اندیشی مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با مداحان و خیران هیئت‌های مذهبی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی در نشست هم‌اندیشی با مداحان و جمعی از خیران هیئت‌های مذهبی و در حاشیه دیدار با مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی، با اشاره به پذیرش مسئولیت‌ها و مقایسه نحوه برخورد مسئولان با مردم اظهار کرد: در گذشته، کسی جرئت حرف زدن و مطالبه‌گری از مسئولان مملکتی را نداشت، ولی پس از انقلاب اسلامی مردم می‌توانند به راحتی حرفشان را بیان، مسئولان را بازخواست و از آنان مطالبه‌گری کنند.

وی ادامه داد: حال که این فرصت فراهم آمده است، باید از اعتباری که با عنایت ائمه معصومین(ع) و به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا کسب کرده‌ایم، برای مردم و نجات آنان از گرفتاری‌ها خرج کنیم و تلاش خود را در این راستا انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: کسانی هم که به برکت همین انقلاب مسئولیت گرفته‌اند، باید بیندیشند و بگویند که آیا رعایت بیت‌المال را کرده‌اند و برای محرومان و مظلومان کاری انجام داده‌اند یا نه؟

وی خطاب به مداحان، هیئت‌های مذهبی و مبلغان گفت: قدر این نعمت و فرصتی را که در اختیار شماست، بدانید و از آن برای فراهم کردن زمینه‌های نجات محرومان و مظلومان استفاده کنید و نترسید از اینکه شاید یک مسئول دولتی برخورد مناسبی با شما نداشته باشد.

فوقی با اشاره به توطئه‌های اخیر دشمنان ایران اسلامی گفت: با وقوع اتفاقات اخیر، دیگر مواضع دشمنان این مرز و بوم بر کسی پوشیده نمانده است؛ امروز هدف دشمن انقلاب اسلامی نیست، بلکه مکتب تشیع را نشانه رفته است.

وی با تأکید بر برگزاری نشست‌های صمیمانه و بصیرتی برای مداحان، مبلغان، هیئت‌های مذهبی و دیگر اقشار تأثیرگذار فرهنگی، افزود: هر یک از ما وظیفه داریم در حیطه فعالیت‌ خود، اگر مشاهده کردیم که دوست‌مان یا هر شخص دیگری خارج از موازین و اصول اسلامی و انقلابی حرکت می‌کند، در موقع مناسب با او گفت‌وگو کنیم، تذکر بدهیم، آگاهی ببخشیم و فکر او را نسبت به مسائل اسلام و انقلاب روشن کنیم.

مقابله با شبهات مربوط به نذر و آیین‌های مذهبی

حمید بهرامی، مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی نیز در سخنانی کوتاه، برگزاری چنین نشست‌هایی را مصداق کار خیر دانست و گفت: همین جمع شدن‌ها و نشست و برخاست‌ها خود مصداق نیکی و خیر بوده و شایسته است که به‌عنوان مجمع خیرین هیئت‌ها و روضه‌ها ادامه پیدا کند تا ان‌شاءالله ثمرات بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به نیت پلید دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی برای نابودی اندیشه اسلام ناب و اقدامات هر ساله آنان برای ایجاد شبهات متعدد در موضوع نذر و آیین‌های مذهبی، تأکید کرد: اجازه ندهیم کسی ارزش نذر هیئت‌ها و روضه‌ها را با ایجاد شبهه‌های بی‌اساسی که بین مردم منتشر می‌شود، خدشه‌دار کند.

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، مسئول دفتر نمایندگی بنیاد دعبل در استان اصفهان، رئیس کانون مداحان استان، رئیس سازمان بسیج مداحان اصفهان و جمعی از ذاکران اهل بیت(ع) و خیران هیئت‌ها، دیدگاه‌ها و گزارش خود در خصوص بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و مناسک آیینی در سطح استان را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha