استقبال مردم از شهدای گمنام نشانه پایبندی به انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4108682
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

استقبال مردم از شهدای گمنام نشانه پایبندی به انقلاب اسلامی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: استقبال گرم و پرشور مردم شهرستان از شهدای گمنام نشان داد ملت ما شهید دوست و شهید پرور هستند ‌و تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

امیردریادار عباسی، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امیر دریادار دوم رضا عباسی، روز گذشته، 29 آذرماه، در مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام در شهر «شندآباد» شهرستان شبستر، گفت: استقبال گرم و پرشور مردم شهرستان از شهدای گمنام نشان داد ملت ما شهید دوست و شهید پرور هستند ‌و تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی افزود: در یادواره‌های شهدا باید به این دو نکته توجه کرد که دفاع مقدس و مقاومت چه دستاوردهایی برای ما به ارمغان آورده است و همچنین زندگی و منش شهدای عزیزمان چه الگوهایی برای وضعیت کنونی در اختیار ما قرار می‌دهد.

عباسی درباره دستاوردهای دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: امروز اگر ما از اعتلای نظام و انقلاب صحبت می‌کنیم همه آنها به برکت خون شهیدان است. فتح قله‌های افتخار، پیشرفت و اقتدار همگی نتیجه عبور از گردنه‌های صعب‌العبور در سایه رشادت‌های شهداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه عبور از هر گردنه تاریخی باوجود تحمیل هزینه‌های زیاد دستاوردهای بزرگ و ماندگاری برای ما به ارمغان آورده است، تصریح کرد: ما برای پیروزی انقلاب اسلامی شهدای فراوانی را تقدیم کردیم و نتیجه آن شد که با لطف خداوند متعال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.

وی ادامه داد: گردنه صعب‌العبور بعدی، ترور شخصیت‌های انقلابی و والامقام نظام اسلامی به دست منافقین بود که به برکت همین جانفشانی‌ها انقلاب اسلامی مستحکم‌تر و مقتدرتر از پیش به حرکت خود ادامه داد.

عباسی، گردنه صعب‌العبور سوم را حرکت‌های تروریستی و تجزیه‌طلبانه در بخش‌های مختلف کشور برشمرد و بیان کرد: همه این توطئه‌ها و فتنه‌ها نیز با ایثار و فداکاری شهدای عزیزمان خنثی شد و موجب شد تا کوچک‌ترین خللی بر تمامیت ارضی ما وارد نشود.

وی در ادامه‌ سخنان خود به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما درباره دفاع مقدس و این مقاومت جانانه ۳ هزار روزه، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و باید تبیین کنیم که علی‌رغم همه مشکلاتی که در آن سال‌ها مواجه بودیم، چه دستاوردهای بزرگی کسب کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهار کرد: شبیخون فرهنگی دشمنان و حمله علیه کانون‌های فرهنگی جامعه نظیر خانواده، آموزش و پرورش شکل دیگری از تهاجمات دشمنان بود که ملت مومن و بابصیرت ما در این نبرد نیز با هوشیاری و دشمن‌شناسی و پایبندی به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی هدف قرار دادن عمق استراتژیک و نفوذ ایران را گردنه صعب‌العبور دیگری عنوان کرد و افزود: دشمنان در سال‌های گذشته تمام تلاش خود را کردند تا به هر نحو مانع از نفوذ و محبوبیت ایران اسلامی در دل ملت‌های مسلمان و مستضعف منطقه شوند. در همه این وقایع نیز با دلاورمردی‌های شهدایی همچون سردار قاسم سلیمانی، سربلند و سرافراز بیرون آمدیم و دشمن را ناکام گذاشتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به نقشه‌های اندیشکده‌های غربی برای تضعیف ایران و ایجاد آشوب و ناامنی در کشور گفت: هویت‌سازی و شبکه‌سازی دو راهبرد مهم این اندیشکده‌ها در این مسیر است.

وی در تشریح مفهوم هویت‌سازی گفت: ایجاد شبهه، تردید و بدگمانی و سرانجام گسست گام‌های دشمن در راستای هویت‌سازی است. در همین موضوع دفاع مقدس شبهه‌افکنی‌های زیادی صورت می‌گیرد و عدم پاسخگویی و تبیین صحیح و به موقع ما موجب تبدیل شبهه به تردید و بدگمانی می‌شود.

وی گفت: تطهیر خاندان پهلوی، زیر سؤال بردن دفاع مقدس، زیر سوال بردن بسیج، زیر سوال بردن جبهه مقاومت و زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اقدامات دشمن است. این موضوع که یک رزمنده برای دفاع از کشور خود و اعتلای سرزمینش جانش را کف دستش می‌گیرد و فداکاری می‌کند، برای دشمن خطرناک است و به همین دلیل دشمن تلاش می‌کند تا این فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را کم‌رنگ کند. ایجاد تردید و بدگمانی گاهی تا آن‌جا پیش می‌رود که یک جوان چنین تصور می‌کند که گویا ما آغازگر جنگ بودیم.

عباسی درباره شبکه‌سازی دشمنان توضیح داد: شبکه‌سازی به این شکل است که گاهی از یک موضوع، یک جوسازی بزرگ صورت می‌گیرد. چنانکه تا دیروز به هرنحو تلاش می‌کردند که ساخت پهپاد توسط ایران را انکار کنند و آن را دروغ و فریب جلوه بدهند اما امروز در رویکردی متفاوت مدعی فروش پهپادهای ایرانی به کشورهای همسایه هستند و حالا روی این موضوع مانور می‌دهند. اگر در مرحله بدگمانی و تردید هم شفاف‌سازی و روشنگری لازم صورت نگیرد این موضوع به گسست و اختلاف منتهی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی درباره راهکار مقابله با هویت‌سازی و شبکه‌سازی دشمنان اظهار کرد: یکی از راهکارهای مؤثر الگوسازی و مدل‌سازی از منش و شخصیت شهیدان والامقام و اسوه‌های مقاومت است.  ولایت‌پذیری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شهیدان است که همواره در برهه‌های گوناگون از جمله دفاع مقدس راهگشا بوده است.

وی باورها و معرفت عمیق دینی را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهدا دانست و یادآور شد: این باور و اعتقاد قلبی و راسخ عنصر اصلی شهادت‌طلبی بوده است. از مردم بودن، با مردم بودن و برای مردم بودن نمونه‌ای دیگر از شاخصه‌های شخصیتی شهداست و همین شهیدان گمنام که امروز میهمان استان ما هستند، سندی روشن هستند که نشان می‌دهند چگونه برای مردم کشورشان خود را فدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای ما همواره ساده‌زیست بودند، گفت: فرماندهان بزرگی همچون شهید باکری فارغ از جایگاهی که داشتند همیشه ساده و مانند عموم مردم می‌زیستند چنانکه حتی در دوران خدمت خود در شهرهای گوناگون در خانه استیجاری زندگی می‌کردند. در آن دوران توجه همگان به دفاع از کشور و دفع تجاوز دشمن معطوف بود و کسی به دنبال میز ریاست یا امتیاز ویژه‌ای نبود.

عباسی توجه و حساسیت شهدا و رزمندگان به حفظ بیت‌المال را الگویی دیگر برای جامعه امروز مطرح کرد و گفت: رزمندگان ما در محاصره سوسنگرد علی‌رغم مواجهه با شرایط سخت، برای استفاده از خوراکی‌های رها شده ساکنان شهر اقدام به دریافت جواز شرعی از علما کردند و این نشان‌دهنده وسعت توجه آنان به بیت‌المال است. اگر ما این ویژگی‌ها و شاخص‌های شهدا و رزمندگان را به خوبی بشناسیم و در زندگی امروزمان به‌کار ببندیم، قطعاً از تمامی مشکلات و دشواری‌ها عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha