نیاز به جهاد تبیین در تمام حوزه‌ها احساس می‌شود
کد خبر: 4108616
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

نیاز به جهاد تبیین در تمام حوزه‌ها احساس می‌شود

امام جمعه دامغان با بیان اینکه نیاز به جهاد تبیین در تمام حوزه‌ها احساس می‌شود، گفت: امروز هیئت‌‌ها و فعالان مذهبی در راستای جهاد تبیین نقش‌آفرینی ویژه‌ای دارند.

ضرورت جهاد تبیین در تمام حوزه‌ها

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان، عصر روز گذشته، 29 آذرماه در مراسم تجلیل از هیئت‌های مذهبی و موکب‌داران فعال در اربعین سال جاری یکی از ویژگیهای اربعین حسینی را وحدت و انسجام زیر پرچم اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) دانست.

وی افزود: جان‌مایه کلام اربعین حضور مردمی و جهادگونه موکب‌ها و دلدادگان امام حسین(ع) است که در این راستا ما از نزدیک شاهد فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها در عراق و دلدادگان حسینی در دامغان بودیم که این روحیه از خود گذشتگی و فداکاری، خدمت و در صحنه بودن را در جای دیگری نمی‌توان یافت.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه هیئت‌ها مذهبی و موکب‌داران علیرغم تمام سختی‌ها و دشواری‌ها، گرمای هوا و شرایط حاکم بر کشور عراق، فداکاری را به منصه ظهور رساندند، اظهار کرد: این از عشق مردم دامغان به اهل بیت(ع) نشئت می‌گیرد.

رستمیان با بیان اینکه امیدواریم که همیشه این خدمت‌رسانی ادامه داشته باشد، متذکر شد: کسانی که مسئولیت دارند باید بدانند آنچه اهمیت دارد این است که خادمان اربعین و هیئت‌‌ها و موکب‌ها مرد میدان هستند و آنجا که کشورمان نیازمند حضور در صحنه هستند، همین گروه‌های مردمی پیشگام می‌شوند.

به گفته وی امروز نیاز به تبیین را با تمام وجود احساس می‌کنیم که در این راستا امیدواریم که فعالان فرهنگی، هیئات‌ مذهبی، موکب‌داران و هر کسی که هیئتی دارد و می‌تواند جمعیتی را به عنوان مخاطب خود به خصوص در ایام فاطمیه، نهم دی، شهادت شهید سلیمانی و فخری زاده  گردهم آورد باید در راستای جهاد تبیین کمک کند.

انتهای پیام
captcha