مسجد ام احمد شیراز مرمت می‌شود
کد خبر: 4108530
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

مسجد ام احمد شیراز مرمت می‌شود

شهردار منطقه بافت تاریخی و فرهنگی شیراز با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام این منطقه، از مرمت مسجد ام احمد، ساماندهی آرامگاه شیخ روزبهان، مرمت دروازه اصفهان و ... خبر داد.

علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه بافت تاریخی و فرهنگی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه بافت تاریخی و فرهنگی شیراز امروز، 29 آذرماه در جمع خبرنگاران، بافت قدیم را سرمایه شیراز عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال مفاهیم ارزشمند و هویت شیراز هستیم، تنها راهش احیای بافت قدیم و برگشت ارزش‌هاست.

وی، قرارداشتن حرم‌های شریف امامزادگان، به ویژه حضرت شاهچراغ(ع)، سایر اماکن مذهبی و بناهای تاریخی و فرهنگی و گردشگری و جاذبه‌های منحصر به فرد در این محدوده را از قابلیت‌های این منطقه عنوان کرد و افزود: به دلیل وجود این پتانسیل‌ها، اهمیت این منطقه بر کسی پوشیده نیست.

مصلی‌نژاد در ادامه به پروژه‌های در دست اقدام این منطقه از شهرداری اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در قالب طرح احیای بافت قدیم شیراز، جداره‌سازی خیابان حضرتی و فرعی‌ها، محله بالاکف و فرعی‌ها، مرمت و بهسازی پارک‌های محله‌ای، مسجد ام احمد، احداث پایگاه انبار بحران، احداث سرویس بهداشتی، دفع آب‌های سطحی خیابان تختی، ساماندهی آرامگاه شیخ روزبهان، احیای میدان توپخانه، جداره سازی و مرمت دروازه اصفهان و ...اجرایی خواهند شد.

شهردار منطقه 8 شیراز با اشاره به افزایش صدور مجوزهایی که نیاز به تعیین تکلیف و استعلام دارند، از کاهش بازه زمانی پاسخ به این استعلامات به کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: طی مدت اخیر ۳۰۰ مجوز تعمیرات جزیی کمتر از ٢٤ ساعت تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه تخفیف‌هایی که برای عوارض شهرداری پیش‌بینی شده است شامل این منطقه هم می‌شود، عنوان کرد: تا ٥ دی ماه امسال ٢٠ درصد تخفیف برای عوارض اعمال می‌شود.

مصلی‌نژاد به رایگان بودن تعیین تکلیف پلاک‌هایی که پایان کار نگرفته‌اند اشاره کرد و از تمدید مجوزهای گردشگری تا سال ١٤٠٢ و رایگان بودن آن‌ها خبر داد و گفت: با هدف افزایش کیفیت زندگی در بافت، تمام پروانه‌های مسکونی نیز به صورت رایگان صادر می‌شود.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز همچنین از ارائه مشاوره حقوقی رایگان به ویژه در رابطه با وضعیت اسناد مالکیتی خبر داد و اعلام کرد که ١٣ پروژه از مجموع پروژه‌های اجرایی در این منطقه به پروژه‌های محرومیت زدایی اختصاص داده شده که اعتباری بالغ بر ٣٩ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آنها در سه محله محله سنگ سیاه، محله هجرت و تیموری و محله بالاکف و لب آب پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ٥٠ درصد از تعداد پروژه‌های افتتاح شده اخیر در شیراز مربوط به این منطقه بوده است، تعداد پروژه‌های افتتاح شده امسال در این منطقه را ٢٧ پروژه با اعتباری بالغ بر ١٢٧ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ٢١ پروژه دیگر نیز با ٧٥ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست و ۲۶ پروژه هم در دست اخذ پیمانکار با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار قرار دارد.

مصلی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به لایروبی جداول سطح منطقه، برون سپاری، اجرای بند ١٤ ماده ٥٥ مبنی بر تعیین تکلیف پلاک، پلمپ ۱۳ ضایعاتی در سطح منطقه، نورپردازی معابر، فضاسازی، همکاری با مساجد و موکب‌ها و ...اشاره و آن‌ها را در شمار اقداماتی عنوان کرد که در حوزه اجرایی و خدمات شهری انجام شده است.

شهردار منطقه 8 شیراز همچنین با بیان اینکه ٨٠٠ پلاک که خطرساز هستند و باید رفع خطر شوند در این منطقه شناسایی و به مالکین برای رفع آن‌ها اعلام شده است، گفت: بیش از ٣٠٠ پلاک از مجموع این پلاک‌ها میراثی هستند که باید با تصمیم مراجع قضایی و میراثی تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام
captcha