فراخوان دائمی پزشکان برای اعزام به عتبات عالیات
کد خبر: 4108521
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

فراخوان دائمی پزشکان برای اعزام به عتبات عالیات

معاون عتبات عالیات مرکزپزشکی حج و زیارت با اشاره به فعالیت دائمی درمانگاه‌های ایران در عراق، گفت: فراخوان جذب کادر درمان از سوی مرکز پزشکی به صورت دائمی بوده و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

فراخوان دائمی پزشکان برای اعزام به عتبات عالیات

حسین فضلی، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه این مرکز به صورت مداوم فراخوان جذب پزشک و کادر درمان برای اعزام به عتبات عالیات را در دستور کار خود دارد و پزشکان و پرستاران می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز پرشکی حج و زیارت درخواست خود را ارسال کنند، گفت: ما دو درمانگاه ثابت در شهرهای کربلا و نجف داریم که در طول سال فعال هستند و کادر درمان برای اعزام‌های 16 روزه به این دو درمانگاه اعزام می‌شوند تا به زائران ایرانی عتبات عالیات ارائه خدمت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد درمانگاه‌ها را افزایش نخواهید داد؟ گفت: به تناسب تعداد زائرانی که به عتبات مشرف می‌شوند تعداد مراکز درمانی افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. در فصل‌های سرد سال تعداد زائران ایرانی در عراق کم است به همین دلیل یک درمانگاه در کربلا و یک درمانگاه در نجف فعال است.

فضلی ادامه داد: در مناسب‌های خاص که تعداد زائران بیشتر می‌شود ساعت کاری درمانگاه‌ها بیشتر می‌شود. همچنین در ایامی مانند عرفه کادر درمان در داخل حرم حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) و یا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در بین‌الحرمین و خیابان امام علی(ع) مستقر می‌شوند.

وی از کاهش تعداد زائران ایرانی عتبات پس از شیوع کرونا سخن گفت و افزود: قبل از شیوع کرونا تعداد زائران در عتبات عالیات خیلی بیشتر بود و به همین دلیل تعداد درمانگاه‌‌های ما بیشتر بود اما بعد از شیوع کرونا چون تعداد زائران کمتر شد، به تناسب تعداد زائران مراکز درمانی را کاهش دادیم.

فضلی تصریح کرد: فراخوان جذب کادر درمان برای اعزام به عتبات عالیات به صورت دائمی فعال است و هر زمان پزشکان و پرستاران تمایل داشته باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی اعلام کرد: به زودی فراخوانی برای جذب کادر درمان اعزامی به مراسم اربعین 1402 منتشر خواهیم کرد. در این فراخوان نیروهای پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی، خدمات و ... برای حضور در اربعین دعوت می‌شوند تا بتوانیم چینش نیروها را زودتر انجام دهیم.

فضلی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تداوم شیوع کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی در فصل سرد سال آیا متخصص بیماری‌های ریوی به عراق اعزام می‌شوند؟ گفت: با توجه به وضعیت شیوع بیماری‌های تنفسی متخصص اعزام می‌شود. همچنین تمام پزشکانی که به عراق اعزام می‌شوند قبل از اعزام آموزش‌های لازم  را دریافت و با بیماری‌های فصلی که در عراق شایع می‌شود آشنا می‌شوند. ولی اگر نیاز بیشتری بود متخصص داخلی و ریه اعزام می‌کنیم اما فعلاً شرایط عراق خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی بیشترین دلیل مراجعه زائران ایرانی به پزشک در یک ماه اخیر را سرماخوردگی و مشکل گوارش اعلام کرد و گفت: هر زائری که می‌خواهد وارد عراق شود باید کارت تزریق دو دز واکسن کرونا را داشته باشد. تزریق واکسن آنفولانزا به خصوص به افراد مسن، کودکان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز توصیه می‌شود.

شرایط و نحوه ثبت‌نام کادر درمان!

انتهای پیام
captcha