بودجه‌های قرآنی فقط مختص مؤسسات شاخص نباشد
کد خبر: 4108388
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

بودجه‌های قرآنی فقط مختص مؤسسات شاخص نباشد

نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس با بیان اینکه بودجه‌بندی مناسب برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود، گفت: تصمیماتی اتخاذ شود که بودجه‌های قرآنی فقط به مؤسسات شاخص اختصاص پیدا نکند.

مریم میرزاده، نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی فارسمریم میرزاده، نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای فعال‌سازی ظرفیت فرهنگی مؤسسات قرآنی گفت: مؤسسات قرآنی ظرفیت فرهنگی دارند اما متأسفانه بازدهی کمی دارند.

وی با بیان اینکه می‌توان مؤسسات را در این زمینه توانمند کرد، تصریح کرد: اگر جوانان آشنایی بیشتری با مسائل قرآنی داشته باشند، توجیه می‌شوند اما متأسفانه زمانی که قرآن مهجور باشد و فرهنگ قرآنی را نتوانیم نشر دهیم، جوانان نیز از برنامه‌های قرآنی دور می‌شوند.

نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس تأکید کرد: مسئولان، ارگان‌ها و سازمان‌ها باید برنامه‌هایی درباره شناخت قرآن برگزار کنند و فرهنگ قرآنی را نشر دهند، به عنوان مثال منابر یکی از فعال‌ترین ابزارهای تبلیغی در جامعه ما هستند لذا اگر سخنرانان با کلام قرآن، سخنرانی خود شروع کنند و  تفسیر آیات قرآنی را که متناسب با نیاز جامعه است، ارائه دهند برای جذب جوانان و اقناع باورهای دینی آنان مؤثر است. اکنون برنامه‌های قرآنی بسیار کمرنگ شده‌ است، شاید گفته‌ شود نسبت به سال‌های قبل، برنامه‌های قرآنی فعال‌تر اجرا می‌شوند اما باز هم کم است.

میرزاده با تصریح اینکه باید بودجه‌بندی مناسب برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود، افزود: توجه شود در هر استانی چه منابع مهمی وجود دارد مثلاً در استان فارس معدن‌های سنگ داریم که اگر چند درصد از درآمد این معادن را در اختیار برنامه‌های قرآنی و توانمندسازی مؤسسات قرار دهند، می‌توانند فرهنگ قرآنی را به خوبی نشر دهند چراکه برای هر کاری نیاز به بودجه است.

وی اظهار کرد: باید تصمیماتی اتخاذ شود که بودجه‌های قرآنی فقط به مؤسسات شاخص اختصاص نیابد تا دیگر مؤسسات نیز از بودجه‌ها و اعتبارات برخوردار شوند.

 نایب‌رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در ادامه گفت: مسئولان بیان می‌کنند بر اساس طرح‌هایی که مؤسسات ارائه می‌دهند، اعتبارات در اختیارشان قرار می‌گیرد اما متأسفانه برخی از مؤسسات هنوز راهکارهای این موضوع را بلد نیستند و نمی‌دانند چگونه به سازمانی طرح ارائه دهند که بتوانند اعتبارات جذب کنند لذا باید دوره‌هایی در این زمینه برگزار شود تا درباره نحوه ارائه طرح آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha