برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در تکیه ارمغانخانه
کد خبر: 4108376
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
همزمان با ایام فاطمیه

برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در تکیه ارمغانخانه

رئیس هیئت‌امنای تکیه ارمغانخانه به برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی سنتی به مدت سه روز در تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان اشاره کرد و گفت: تعزیه‌خوانی به مناسبت ایام فاطمیه از ۳۰ آذرماه تا ۲ دی‌ماه برگزار می‌شود.

مراسم تعزیه‌خوانی در تکیه ارمغانخانه

سیروس رستمی، رئیس هیئت‌امنای تکیه ارمغانخانه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی سنتی به مدت سه روز در تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان، اظهار کرد: مراسم تعزیه‌خوانی روز چهارشنبه ۳۰ آذر مجلس شهادت حضرت مسلم از ساعت ۲ بعدازظهر به زبان ترکی در این تکیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه یکم دی‌ماه مجلس شهادت حضرت ابوالفضل (ع) از ساعت ۲ بعدازظهر به زبان فارسی اجرا می‌شود، ابراز کرد: روز جمعه دوم دی‌ماه از ساعت ۱۰ صبح مجلس حر بن ریاحی به زبان فارسی انجام می‌شود.

رئیس هیئت‌امنای تکیه ارمغانخانه با بیان اینکه تعزیه‌ها با حضور تعزیه‌خوانان مطرح کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: در این برنامه‌ها تعزیه‌خوان‌هایی از استان‌های همدان، قزوین، تهران حضور خواهند داشت.

این فعال دینی با بیان اینکه بیش از ۲۰ تعزیه‌خوان در این مراسم نقش‌آفرینی خواهند کرد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن هوا بیش از ۳ هزار نفر در این مراسم شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha