وصیت‌نامه شهدا درس زندگی است
کد خبر: 4108365
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

وصیت‌نامه شهدا درس زندگی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم مطالعه وصیت‌نامه شهدا تأکید کرد و گفت: کلمه به کلمه وصیت‌نامه و زندگی‌نامه این انسان‌های ممتاز درس زندگی است.

مطالعه وصیت‌نامه شهدا یک ضرورت استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی 29 آذر در مراسم گرامیداشت شهید مدافع امنیت طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده که در مسجد علی‌بن‌موسی‌ الرضای ارومیه برگزار شد، گفت: شهدا به‌ معنای‌ واقعی‌ کلمه بندگان برگزیده خداوند متعال هستند، مایه افتخار است که شهادت به عنوان یک فضیلت در فرهنگ کشور ما نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در طول زندگی امام حسین(ع) را برای خود الگو قرار می‌دهند و درنهایت رسیدن به مقام قرب الهی و روزی خوردن نزد ذات اقدس الهی دست پیدا می‌کنند، ادامه داد: این فرهنگ و تفکر باید در نسل جدید کشورمان نهادینه‌ شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه والدین شهدا نیز اهل‌بیت امام حسین(ع) را برای خود الگو قرار داده‌، صبر و بردباری پیشه می‌کنند، اضافه کرد: پدر و مادر شهدای کشورمان نه‌تنها بی‌قراری نمی‌کنند، بلکه این مرحله از زندگی خود را مأموریت جدیدی برای دفاع از انقلاب می‌دانند.

وی با بیان اینکه، خداوند متعال به شهدا مقام شهود، حیات جاویدان، شفاعت، روزی خوردن نزد خود، فوز عظیم، مقام ایثار، مقام اولیاالله و ... عطا کرده است، گفت: خالق هستی به شهدا مقام و جایگاهی بخشیده، که به کمتر کسی چنین منزلتی عطا کرده است.

فیاضی بر لزوم مطالعه وصیت‌نامه شهدای گلگون‌کفن نظام‌ اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: کلمه به کلمه وصیت‌نامه و زندگی‌نامه این انسان‌های ممتاز درس زندگی است، پس باید آن را چراغ راه زندگی خود قرار دهیم تا به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شهدا نه‌ تنها در بصیرت، دشمن‌شناسی و ولایتمداری ممتاز هستند، بلکه در تعامل‌های خانوادگی نظیر احترام به والدین و حفظ حرمت آنها شاخص هستند، پس باید همه ابعاد زندگی آنها را بررسی کرده و الگو قرار دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب با بهره‌گیری از رسانه‌های خود نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال درصدد هستند، باورهای دینی ما را از بین ببرند، فرهنگ ایثار و شهادت را نابود کنند، ادامه داد: چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد، چراکه جوانان ما تمام‌قد مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند.

فیاضی اضافه کرد: نباید در مواجهه با مکتب امام‌حسین(ع) و شهدا بی‌تفاوت شویم، بلکه لازم است، آنها را بشناسیم، سپس با فخر و مباهات آنها را در جامعه به نسل جدید معرفی کنیم.

مسئول نمایندگی‌ ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه نام و یاد شهید مختارزاده هم‌ردیف سایر شهدای کشورمان پرآوازه خواهد شد، گفت: ملت ما هیچ‌گاه اوج ایثار و فداکاری شهدا را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha