آموزش به تنهایی در بخش‌های هنری و فنی کافی نیست
کد خبر: 4108140
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

آموزش به تنهایی در بخش‌های هنری و فنی کافی نیست

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد فارس با بیان اینکه آموزش به تنهایی در بخش هنری و فنی کافی نیست، افزود: برای ماندگاری و پویایی بیشتر یک هنر و فن، باید بخش‌های وابسته به آن را تا رسیدن به کارآفرینی و درآمدزایی توانمند کرد.

کارگروه مد و لباس استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای هنری مدل و لباس استان فارس، نشست کارگروه مد و لباس امروز، 28 آذرماه به ریاست سیدرسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با هم‌اندیشی مسئولان مؤسسه‌های فرهنگی و هنری مد و لباس استان فارس برگزار شد.

موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی هنر برای همه در زمینه‌های گوناگون گفت: یکی از رشته‌هایی که درخواست‌کنندگان بسیاری داشته، طراحی مد و لباس است؛ از این رو در برگزاری این کارگاه‌ها همکاری خواهیم داشت.

وی با بیان آموزش به تنهایی در بخش هنری و فنی کافی نیست، افزود: برای ماندگاری و پویایی یک هنر و فن، باید بخش‌های وابسته به آن را تا رسیدن به کارآفرینی و درآمدزایی توانمند کرد.

موسوی‌نژادیان برگزاری رویدادهای گوناگونی با نگرش شتاب‌دهنده‌ها و کمک‌نوآورهای مد و لباس را گام مهمی برای آفرینش‌ها، ایده‌ها و شناسایی توانمندی‌ها و سرمایه‌های این هنر خواند و افزود: برای رسیدن به قله‌های بلند مد و لباس، باید همه سرمایه‌ها و توانمندی‌های زنجیره تولید در کنار هم بنشینند؛ وگرنه به سرانجام نخواهد رسید.

هادی ورشویی، مدیرگروه امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز گفت: شاید تا چندی پیش، لباس تنها یک پوشش بود؛ امروزه دیگر لباس تنها یک پوشش نیست که یک گویش است؛ گویشی که مردم به‌ویژه نسل‌ امروز، گاه سخنان خود را با زبان آن می‌گویند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست، درخواست شد تا اعضا دیدگاه و پیشنهادهای خود را با پردازش کاربردی برای بررسی بیشتر به دبیرخانه دهند.

انتهای پیام
captcha