دفاع امروز را در جهاد تبیین دنبال کنیم
کد خبر: 4108136
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

دفاع امروز را در جهاد تبیین دنبال کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه تهدیدات بالقوه دشمن همیشه وجود دارد، گفت: امروز از همه مهم‌تر این است که در حوزه آمادگی دفاعی با توجه به جنس هجمه دشمن به جهاد تبیین بپردازیم.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 28 آذرماه در همایش مربیان و سرگروه‌های درس آمادگی دفاعی استان با تأکید بر اینکه ما به دنبال جنگ و هجمه نیستیم بلکه تمرکز بر دفاع است، گفت: اسلام دین رحمت و مغفرت است و پیامبر(ص) هم رفتارهای فرهنگی را حتی در جنگ‌ها در اولویت خود قرار دادند.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر کارهای فرهنگی باید تلاش برای جلب رضایت خداوند باشد، افزود: امام حسین(ع) نیز در عاشورا تا آخرین لحظه دست از کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر برنداشت و این همان رویکرد رحمت بودن دین اسلام است.

عسکری به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان اشاره کرد و گفت: با توجه به هجمه دشمن و جنگ شناختی که بر علیه ما شکل گرفته است، وظیفه تبیین و جهاد در این مسئله باید هرچه بیشتر مدنظر قرار گیرد همچنان‌که امام خمینی(ره) نیز از همان اوایل شکل‌گیری انقلاب همین مسیر را پیش گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: برخی سؤال می‌پرسند چرا اکنون که کشور درحال جنگ نیست درس آمادگی دفاعی در مدارس تدریس می‌شود در صورتی که باید بدانند ما اهل شروع جنگ نیستیم اما باید همیشه آماده دفاع باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تهدیدات بالقوه دشمن همیشه وجود دارد لذا باید آمادگی هم همیشه وجود داشته باشد، گفت: امروز از همه مهم‌تر این است که در حوزه آمادگی دفاعی با توجه به جنس هجمه دشمن به جهاد تبیین بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان خواستار توجه به ایجاد روحیه امید در جامعه و نسل جدید شد و بر ضرورت توسعه اردوهای راهیان‌پیشرفت تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha