برگزاری دوره آموزشی صوت و لحن در حرم علوی
کد خبر: 4108130
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

برگزاری دوره آموزشی صوت و لحن در حرم علوی

واحد آموزش قرآن دارالقرآن وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی به برگزاری دوره صوت و لحن قرآن برای قاریان نجف در حرم علوی اقدام کرده است.

به گزارش ایکنا از عراق، در این دوره صوت و لحن قرآن به سبک عراقی به قاریان استان نجف آموزش داده می‌شود و این برنامه در راستای تقویت سطح قاریان این استان اجرا شده است.

سیدمصطفی الحسینی، مسئول واحد قرآن دارالقرآن آستان علوی در این باره گفت: این دوره با هدف تقویت توانمندی قاریان نجف در زمینه صوت و لحن و برای عمل به توصیه ائمه(ع) در زمینه قرائت صحیح قرآن برگزار شده است.

وی افزود: این برنامه شامل سه جلسه در هفته است و در مجمع فکری و فرهنگی روضه حیدری در صحن «فاطمه زهرا(س)» حرم علوی برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، واحد آموزش قرآن دارالقرآن آستان علوی تاکنون دوره‌های قرآنی و برنامه‌های متنوعی در زمینه علوم قرآن، صوت و لحن، وقف و ابتدا و احکام تلاوت و قرائت صحیح قرآن برگزار کرده است و قاریان و حافظان زیادی در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

همچنین دارالقرآن بخش امور فکری و فرهنگی آستان علوی مراسم ختم قرآن با حضور گروهی از قاریان این آستان برگزار کرده و در این برنامه هر روز پس از نماز ظهر و عصر یک صفحه از قرآن با حضور قاریان آستان علوی و زائران قرائت می‌شود.

انتهای پیام
captcha