مسجد طراز اسلامی با محوریت کانون‌‌های مساجد محقق می‌شود
کد خبر: 4108042
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

مسجد طراز اسلامی با محوریت کانون‌‌های مساجد محقق می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با بیان اینکه تحقق مسجد طراز اسلامی با محور قرار دادن کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری میسر می‌شود، گفت: همکاری و هماهنگی مدیران و اعضای کانون‌ها با ائمه جمعه و جماعات گامی بلند برای فعالیت منسجم در مساجد است.

بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد

به گزارش ایکنا از کردستان، بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان دیروز، 27 آذرماه با همراهی کارشناس مسئول فرهنگی ـ هنری ستاد فهما استان از کانون‌های امام شافعی(رض) مسجد مولانا روستای طاینه، بلال حبشی مسجد جامع روستای خامسان، فکر و اندیشه روستای نجف‌آباد لون السادات مسجد جامع روستای لون‌السادات، ابن صلاح شهرزوری مسجد ابوبکر صدیق روستای یوزیدر، دارالاحسان روستای طا و ابن سینا مسجد روستای پشاباد کامیاران بازدید و در جریان فعالیت آنها قرار گرفت.

وی در این بازدیدها و در دیدار با مدیران مسئول کانون‌های مساجد استان، رویداد ملی فهما را رقابتی سالم بین کانون‌های مساجد دانست و افزود: هم اکنون چهارمین رویداد ملی فهما در بستر زیست بوم بچه‌های مسجد در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته این رویداد ملی در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و در ۱۲ رواق کتاب، نمایش، همدلی، رسانه، قلم، فیلم، ترنج، دانش، سرود، کارآفرینی و فناوری تعریف شده است.

وی از اعضای کانون‌های مساجد خواست از فرصت باقیمانده برای حضور فعال در فهما بهره ببرند و افزود: کانون‌های مساجد باید فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را منطبق با این رواق‌ها اجرا کرده و سپس گزارش عملکرد خود را در سامانه «بچه‌های مسجد» بارگذاری کنند.

کیامهر با بیان اینکه کانون‌های مساجد ظرفیتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی - هنری در مساجد هستند، اظهار کرد: رویداد ملی فهما در راستای تقویت و شناسایی کارکردهای مساجد و با هدف شناسایی، ساماندهی، به کارگیری، ارتقا و انگیزه‌بخشی استعدادهای فرهنگی هنری طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد اظهار کرد: مساجد باید از حضور جوانان بهره‌مند شود، در ابتدای اسلام همه مسائل از مسجد نشأت می‌گرفت و در انقلاب نیز مساجد پایگاه اصلی بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با بیان اینکه تحقق مسجد طراز اسلامی با محور قرار دادن کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری میسر می‌شود، یادآور شد: همکاری و هماهنگی بین مدیران و اعضای کانون‌ها با ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنا گامی بلند برای فعالیت منسجم در مساجد است.

انتهای پیام
captcha