«از اداره هفتم تا سفارت» منتشر شد
کد خبر: 4107785
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
معرفی کتاب؛

«از اداره هفتم تا سفارت» منتشر شد

کتاب خاطرات محسن پاک‌آیین با عنوان «از اداره هفتم تا سفارت» توسط انتشارات ایران روانه بازار نشر شد.

کتاب «از اداره هفتم تا سفارت»

به گزارش ایکنا، کتاب خاطرات محسن پاک‌آیین، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، با عنوان «از اداره هفتم تا سفارت» توسط انتشارات ایران، منتشر شد.

«از اداره هفتم تا سفارت» خاطرات این دیپلمات ایرانی را در دوره دانشجویی در فیلیپین و دوران مسئولیت در ادارات هفتم و چهارم سیاسی و ستاد افغانستان وزارت امور خارجه روایت می‌کند.

انتشارات ایران با توجه به اهمیت تاریخ شفاهی به منزله بخش مهمی از فرآیند مستندسازی دوره‌های روابط خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران این کتاب را منتشر کرد.    

«از اداره هفتم تا سفارت» در 9 فصل و 424 صفحه به عنوان گوشه‌ای از تاریخ شفاهی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

کتاب «از اداره هفتم تا سفارت»

پاک‌آیین همچنین پیش از این کتاب‌های دوران حضور خود در کشورهای زامبیا، ازبکستان، تایلند و جمهوری آذربایجان را به طور جداگانه و با عناوین «پنج سال در سرزمین سبز»، «چهعار سال در سرزمین تیمور»، «چهل ماه در سرزمین طلایی» و «چهارسال آن سوی ارس» و با عنوان کلی «چهار مأموریت در پنج دولت» منتشر کرده بود.

همچنین از این دیپلمات باسابقه کشورمان کتاب‌های «دیپلماسی نبوی»، «محبت اهل بیت(ع) در شمال آفریقا»، «سفیران پیامبر اعظم»، «سیاست و حکومت در آفریقا»، «شناخت نومحافظه‌کاران آمریکا»، «پنجاه سال مناسبات ایران و تایلند»، «حیدر علی‌اف و دیدگاه دوستی دائمی با ایران» (ترجمه به زبان آذری) و ترجمه کتاب اسلام و مسلمانان جهان اثر ماهاتیر محمد با عنوان «جهانی که در آن به سر می‌بریم» منتشر شده است.      

 

انتهای پیام
captcha