روش برگزاری کلاس‌های دینی متحول شود
کد خبر: 4107645
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

روش برگزاری کلاس‌های دینی متحول شود

استاندار فارس با بیان اینکه باوجود درس انقلاب در بین دروس معارف فکر ‌می‌کنیم جوانان در این زمینه آگاهی دارند اما اینگونه نیست، گفت: یکی از مواردی که لازم است اکنون به سرعت متحول شود روش ارائه دروس معارف و برگزاری کلاس‌های دینی و اعتقادی در دبیرستان‌ها و مدارس است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۲۶ آذرماه در همایش «جهاد تبیین» که برای روابط‌عمومی سازمان‌ها و ادارات استان‌ در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در جهاد تبیین گفت: حضرت زهرا(س) همراه با امام علی(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) برای روشنگری و جهاد تبیین در خانه انصار و مهاجران را می‌زدند.

وی با تأکید بر اهمیت خواندن خطبه فدکیه و نهج‌البلاغه تصریح کرد: خطبه فدکیه از یک بانوی ۱۸ ساله یا حداکثر ۲۰ و چند ساله، محتوای بسیار عمیقی در توحید، نبوت، معاد، خداشناسی و ولایت و دفاع از خود دارد؛ همچنین خطبه‌هایی که حضرت زینب(س) پس از حادثه کربلا و عاشورا به عنوان تبیین‌کننده جهاد عاشورا گفتند، اهمیت دارند.

ایمانیه بر لزوم تبیین حوادث کشف حجاب اجباری قبل ازانقلاب‌ اسلامی تأکید کرد و گفت: این موارد را اگر برای جوانان نگوییم آزادی زن را به روش‌هایی‌ که رضاخان انجام داد یا غربی‌ها انجام می‌دهند، یعنی کشف حجاب تلقی می‌کنند در حالی‌که در برخی از کشورهای اروپایی به دختر محجبه اجازه ورود به دانشگاه نمی‌دهند لذا نام این آزادی نیست.

وی با یادآوری اینکه با برخی از دانشجویانی که در جریانات اخیر بودند، صحبت کردم و متوجه شدم واقعاً نسبت به ماجراهای کشور ناآگاه هستند، بر لزوم تخصیص بودجه‌ متناسب در مسائل فرهنگی تأکید کرد.

 استاندار فارس اظهار کرد: در صورت حضور اساتید، دوره‌هایی در استان فارس برای پرورش مربیان در مسائل مختلف از جمله انقلاب، دفاع مقدس، حقوق بشر و... برپا خواهد شد.

ایمانیه با بیان اینکه با وجود درس انقلاب در بین دروس معارف فکر ‌می‌کنیم جوانان در این زمینه آگاهی دارند اما اینگونه نیست، گفت: یکی از مواردی که لازم است اکنون به سرعت متحول شود روش برگزاری دروس معارف و کلاس‌های دینی و اعتقادی در دبیرستان‌ها و مدارس است و زمان آن رسیده که تحول جدی در این زمینه ایجاد کنیم بنابراین همچنان انقلاب ما مظلوم است و برای جهاد تبیین در این خصوص افرادی نیاز است که کاملاً مسلط باشند و دلایل انقلاب در کشور ما را توضیح دهند.   ایمانیه در پایان برای برگزاری دوره‌های مشخص و مدون جهاد تبیین در فارس اعلام آمادگی و حمایت کرد.

یادآور می‌شود، در این همایش از کتاب «شکوه فارس» که معرفی وضعیت شاخص‌های پیشرفت استان فارس از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بود و به همت مجموعه استانداری فارس تدوین شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha