معلمان از رسانه برای تربیت صحیح دانش‌آموزان استفاده کنند
کد خبر: 4107634
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

معلمان از رسانه برای تربیت صحیح دانش‌آموزان استفاده کنند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امروزه رسانه به یکی از ابزارهای تربیت تبدیل شده است و معلمان می‌توانند از آن به نفع تربیت صحیح دانش‌آموزان استفاده کنند.

میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، میرعبدی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، روز گذشته، 25 آذرماه در گردهمایی مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس شهر سراوان با موضوع «مدرسه، کانون تربیت»، با بیان اینکه هدف بلند و متعالی ما در آموزش و پرورش تمدن‌سازی و شکوفایی تمدن اسلامی است، گفت: این مهم، از طریق تربیت نیروی انسانی پرورش یافته براساس آموزه‌های وحیانی و الهی و دارای هویت ملی و اسلامی محقق خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: سراوان بزرگ با وجود مردان و زنان بزرگ، متدین و وارسته یکی از گنج‌های پنهان در این استان است که مسئولیت ما در دستگاه تعلیم و تربیت را دو چندان می‌کند. مدرسه کانون تربیت است و اگر می‌خواهیم جامعه صالح داشته باشیم این جامعه، از مدرسه صالح و مدرسه صالح نیز به‌دست پرتوان مدیران و معلمان شکل خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه معلمان رسولان جامعه هستند، بر پرورش تمام ساحتی دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت: آموزشی که بدون تربیت و اخلاق صورت بگیرد فایده‌ای برای افراد و جامعه نخواهد داشت.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر کرامت انسانی و جایگاه معلمی براساس آموزه‌های دینی، گفت: نزدیک‌ترین افراد به پیامبر(ص) در روز قیامت راستگوترین، امانت‌دارترین، وفادارترین به عهد و پیمان، خوش اخلاق‌ترین و مردم‌دارترین افراد هستند.
 
میرعبدی ادامه داد: معلمان به‌عنوان رسولان جامعه باید به این صفات آراسته باشند، راستگویی جزو فطرت انسان است و نباید اجازه داد تا دروغگویی در مدرسه و جامعه نهادینه شود که اگر این اتفاق بیفتند یقیناً وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌ایم.
 
وی افزود: امانت‌داری یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های معلمان است چرا که سرشارترین و مهمترین سرمایه زندگی یعنی دانش‌آموزان، در دستان معلمان هستند و باید دقت کنیم در این امانتداری درست عمل کنیم.
 
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان وفای به عهد، خوش اخلاقی و مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های مهم برای معلمان ذکر کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه معلمان برای دانش‌آموزان به عنوان الگویی هستند، بر این اساس، می‌توانند هویت ملی و اسلامی را با عمل و رفتار خود در آنان ایجاد کنند.
 
میرعبدی با اشاره به نقش مهم معلم در اثرگذاری روی شخصیت دانش‌آموزان، گفت: در مقطع متوسطه که شخصیت دانش‌آموزان شکل می‌گیرد، نقش معلم خیلی مهم است، امروزه رسانه به یکی از ابزارهای تربیت تبدیل شده است و معلمان می‌توانند از آن به نفع تربیت صحیح دانش‌آموزان استفاده کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صرفاً به اهتزار درآوردن پرچم افتخارات علمی مراد و مقصود ما نیست، بلکه انسان‌سازی به‌عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین والاترین هدفی است که در آموزش و پرورش به‌دنبال آن هستیم، افزود: همچنان که در دوران دفاع مقدس، معلمان نقش‌آفرین بودند اکنون نیز در حوزه جهاد تبیین و ایجاد باورهای دینی نقشی محوری و مهم دارند. مدرسه هم‌سنگ با مسجد است و معلم در مدرسه نقش امام جماعت در مسجد را برعهده دارد.
انتهای پیام
captcha