لزوم تسری الگوی پایداری منابع دارالقرآن اهل‌بیت(ع) به سایر مؤسسات + صوت
کد خبر: 4107454
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
محمد انجم‌‌شعاع مطرح کرد:

لزوم تسری الگوی پایداری منابع دارالقرآن اهل‌بیت(ع) به سایر مؤسسات + صوت

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت طی بازدید از دارالقرآن اهل‌بیت گفت: باید بتوانیم الگوی قابل قبول این مؤسسه را در دو حوزه محتوایی و توانمندسازی و پایداری منابع در سایر مؤسسات قرآنی توسعه و تسری دهیم.

لزوم تسری الگوی پایداری منابع دارالقرآن اهل‌بیت(ع) به سایر مؤسسات قرآنیبه گزارش ایکنا، محمد انجم‌‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت طی بازدید از مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر گفت: دارالقرآن اهل‌بیت(ع) از معدود مؤسساتی است که توانسته سبک جدیدی از آموزش قرآن و ورود قرآن به زندگی عموم مردم به ویژه نوجوانان و نونهالان پیدا و ارائه کند.

وی ادامه داد: استقبالی که از این مجموعه و کارهای زیربنایی آن در شهرستان خمینی‌شهر شده به نظرم قابل قبول و تقدیر است و باید تلاش کنیم تا این الگوی قابل قبول را بتوانیم در دو حوزه محتوایی و توانمندسازی و پایداری منابع در سایر مؤسسات قرآنی توسعه و تسری دهیم.

انجم‌شعاع اظهار کرد: به نظرم می‌آید که این مؤسسه رویکرد خوبی مبتنی بر موقوفات خود داشته و کار را نیز با ائمه اطهار(ع) گره زدند، به نظرم می‌آید که راه برون‌رفت مؤسسات قرآنی ما همین است. یک؛ اینکه بتوانند در حوزه‌های پیش‌دبستانی، دبستان دوره اول و دوم و مقطع متوسطه و مدارس قرآنی کار کنند و دوم اینکه بتوانند در حوزه پایداری منابع و وقف منابع قرآنی کار کنند. تشکر دارم از همه عزیزانی که در این مجموعه تلاش‌های شبانه‌روزی دارند و از جهت دیگر دولت هم باید به این مجموعه‌ها کمک کند خصوصاً اینکه وقتی یک مجموعه‌ای توانایی دارد برای صد و اندی نفر اشتغال‌زایی کند. این اشتغال‌زایی مثبت در حوزه فرهنگ امروز کار بزرگی است.

وی اظهار کرد: مشکلاتی هم که مؤسسه دارد، مشکلات عام هست خصوصاً در حوزه بیمه و سهم کارفرما و مواردی از این حیث؛ قطعاً نمایندگان، بخش‌های حقوقی و دستگاه حاکمیتی باید توجه کنند و این مشکلات اگر حل نشود ما از خدمات این مؤسسات که بسیار ارزشمند است محروم خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha