پخش تلاوت اذان‌گاهی قاریان چهارمحال‌وبختیاری در شبکه جهانبین
کد خبر: 4107165
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

پخش تلاوت اذان‌گاهی قاریان چهارمحال‌وبختیاری در شبکه جهانبین

تهیه‌کننده برنامه ضبط تلاوت تصویری قاریان و مؤذنان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از مجموع ۵۲ تلاوت و اذان ضبط شده در سال گذشته، ۳۴ تلاوت پس از طی مراحل بازبینی فنی از سوی شورای عالی قرآن و ویرایش و ارسال مجدد، تأييد نهایی شدند که از چندی پیش این تلاوت‌ها روزانه پیش از اذان ظهر از شبکه استانی جهانبین پخش می‌شود.

مهدی خدیوی، قاری چهارمحال و بختیاری

مسجد جامع شهرکرد در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ با همکاری شبکه استانی جهانبین و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، صحنه تولید تلویزیونی برنامه ضبط تلاوت تصویری و اذان ۱۵ قاری و مؤذن چهارمحال‌وبختیاری بود که با حضور و نظارت دو نماینده از شورای عالی قرآن برگزار شد. برنامه‌ریزی‌‌های لازم جهت پیش‌بینی تمهیدات تولید این تلاوت‌ها چند هفته قبل از ضبط فراهم شد و شورای عالی قرآن نسبت به توجیه و ارائه آموزش‌های تخصصی غیر حضوری به قاریان و مؤذنان ممتاز استانی اقدام کرد تا چهره‌های قرآنی استان تلاوت‌های خود از آیات تعیین شده را در سطح مورد نظر این شورا اجرا کنند.

از میان قاریانی که تلاوت‌های آنان در این برنامه تلویزیونی ضبط شد می‌توان به نام‌هایی چون سیدعزیزالله میراحمدی، علی اسماعیلی، مهدی خدیوی، عباس اسدی، محسن مولوی، محمدصادق حیدری، رسول شاهسون و امین غیاثی اشاره کرد.

پیشتر محسن مولوی، مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در این خصوص به خبرنگار ایکنا گفت: پس از تعیین آیات از سوی شورای عالی قرآن برای تلاوت توسط قاریان استانی و نیز تعیین ضوابط و بایسته‌های تولید تلاوت‌های تصویری اعم از پوشش و ظاهر قاریان، دکور برنامه و...، آثار قرآنیان از سوی عوامل تولید برنامه شبکه جهانبین ضبط و پس از طی مراحل تدوین به شورای عالی قرآن ارسال شدند. این آثار طی چند مرحله با ارزیابی قوانین تجوید، صوت و لحن، مولفه‌های تولید، زمان تلاوت‌ و اذان، دکور و غیره سنجش و موارد مورد نظر شورا در این فیلم‌ها ویرایش و بازارسال شدند که در صورت تأیید نهایی از سوی شورای عالی قرآن، به‌زودی شاهد پخش تلاوت‌هایی از قاریان استان و نیز پخش اذان مؤذنان در شبکه جهانبین خواهیم بود.

طیبه اسماعیلی، تهیه‌کننده برنامه ضبط تلاوت تصویری قاریان و مؤذنان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگوی کوتاهی با ایکنای این استان در خصوص آخرین وضعیت پخش تلاوت‌های تصویری قاریان استان در شبکه جهانبین گفت: از مجموع ۵۲ تلاوت و اذان ضبط شده در سال گذشته، ۳۴ تلاوت پس از طی مراحل بازبینی فنی از سوی شورای عالی قرآن و ویرایش و ارسال مجدد، تأييد نهایی شدند که از چندی پیش این تلاوت‌ها هر روز پیش از اذان ظهر از شبکه استانی جهانبین پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین شورای عالی قرآن از دو مؤذن استان که آثارشان تأیید شده دعوت کرده است تا برای ضبط مجدد اذان در این شورا حاضر شوند.

انتهای پیام
captcha