شورای هنر در فارس راه‌اندازی شود
کد خبر: 4107117
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

شورای هنر در فارس راه‌اندازی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بر ضرورت راه‌اندازی شورای هنر در استان فارس تأکید کرد و گفت: این شورا باید کوچک اما مؤثر باشد و متشکل از فعالان هنری تشکیل شود.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 23 آذرماه در جلسه هماهنگی رویداد هنری «روایت حبیب» گفت: هفته گذشته اعضای شورای هدایت و توسعه فضای مجازی استان را معرفی کرده‌ایم و هدف ما سامان دادن و توسعه فضای مجازی در استان فارس است‌.

وی ادامه داد: در استان فارس هر حرفی می‌زنیم و هر اقدامی انجام می‌دهیم می‌توانیم آن را فرهنگی قلمداد می‌کنیم؛ البته هنر با فرهنگ بسیار نزدیک است و هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که کار فرهنگی بدون هنر پیش نمی‌رود،  به همین دلیل نیاز است شورا، کمیسیون یا کمیته‌ای تحت عنوان هنر در استان فارس راه‌اندازی شود.

محبی‌پور با بیان اینکه این شورا باید کوچک اما مؤثر باشد و متشکل از فعالان هنری تشکیل شود، گفت: برای تشکیل شورای هنر لازم نیست فعالیت‌های فرهنگی و مناسبتی باشد بلکه این شورا باید از رصدخانه‌ای برخوردار باشد تا بتواند موجودی، توان بالقوه استان و فعالیتها را رصد و به پیشنهاد و تولید محتوای هنری بپردازد.

وی در تشریح رابطه مسائل فرهنگی و اجتماعی با امنیت بیان کرد: وقایع امروز کف خیابان‌ها که از ۲۵ شهریورماه و پس از فوت خانم مهسا امینی رقم خورد واقعه‌ای کاملا فرهنگی و اجتماعی است اما این ماجرا به شهادت حداقل ۱۰۰ نفر رسید و صدها نفر هم به شکل‌های مختلف آسیب دیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس یادآور شد: این اتفاقات حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم به کشور وارد کرده است؛ در استان فارس هم حدود ۴۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر در بخش فرهنگی روی مسائل اساسی کار نکنیم، این اتفاقات باز هم تکرار خواهد شد، افزود: اگر کار کنیم بسیاری از این اتفاقات حذف و یا شدت آن کم خواهد شد.

محبی‌پور با اشاره به اینکه در استان فارس حدود ۴۰۰ فراخوان اعلام شده و ۱۰۰ تجمع شکل گرفته است، گفت: باید وضعیت نسبتا مطلوب استان فارس در وقایع اخیر مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

معاون استاندار فارس با تصریح اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد ایثار و شهادت است، افزود: اگر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ فداکاری را از دست بدهیم مدافعان خود را از دست داده‌ایم پس می‌توان به موضوع فرهنگی ایثار و شهادت نگاه خاص داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال حذف فرهنگ ایثار و شهادت است و باید با ترویج این فرهنگ مانع از اقدامات دشمنان برای تحقق اهدافشان در کاهش توان ملی شویم.

انتهای پیام
captcha