اجلاسیه سراسری نماز در مدارس فارس آغاز می‌شود
کد خبر: 4106827
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
از ۲۶ آذرماه؛

اجلاسیه سراسری نماز در مدارس فارس آغاز می‌شود

مشاور امور اجلاسیه نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به میزبانی این اداره‌ کل از اجلاسیه سراسری نماز در سال تحصیلی جاری گفت: این اجلاسیه در 4 مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری از شنبه، 26 آذرماه آغاز به‌کار خواهد کرد.

حسینعلی معزی، مشاور امور اجلاسیه نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارسحسینعلی معزی، مشاور امور اجلاسیه نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به میزبانی این اداره‌ کل از اجلاسیه سراسری نماز در سال تحصیلی جاری گفت: در این راستا شیوه‌نامه برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در استان فارس تدوین شده و به همه مدارس استان ارسال شده است که این اجلاسیه با توجه به شهادت 3 دانش‌آموز در حرم شاهچراغ(ع) به نام یادواره شهدای دانش‌آموز حرم احمدبن موسی(ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه در استان فارس در 4 مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری برگزار خواهد شد، گفت: مرحله نخست مرحله آموزشگاه است که از هفته آینده در سطح مدارس استان آغاز خواهد شد. در این مرحله دانش‌آموزان فعال در امر اقامه نماز در مدارس شناسایی می‌شوند و طی جلسه‌ای هم از آنان تجلیل شده و هم تبادل تجربه و الگوسازی میان آنان انجام می‌شود.

معزی با یادآوری اینکه تمام دانش‌آموزانی که در امر مکبری، مؤذنی، دعوت دیگران به نماز، اقدامات فرهنگی و هنری مرتبط با نماز و غیره را انجام داده‌اند در سطح مدارس استان شناسایی و تجلیل خواهند شد، گفت: شعار این اجلاسیه در مرحله آموزشگاه «هر مدرسه، یک اجلاسیه نماز» است که از مدارس خواسته شده است تا در مراسم اجلاسیه تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی و سرود نماز و کارهای هنری توسط دانش‌آموزان انجام شود و در آن هم از خانواده‌های دانش‌آموزان و همکاران در مدرسه و مسئولان هر شهرستان دعوت به عمل آید.

وی زمان برپایی مرحله شهرستان را بهمن‌ماه، مرحله استانی اسفندماه و مرحله کشوری را اردیبهشت‌ماه سال 1402 اعلام کرد و گفت: یکسری سرفصل‌هایی برای اجلاسیه در نظر گرفته شده است از جمله اهمیت نماز، آثار دنیوی نماز، آثار اخروی نماز، فلسفه نماز، شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز که متناسب با این سرفصل‌ها در اجلاسیه‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

مشاور امور اجلاسیه نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مرحله شهرستانی اجلاسیه با حضور منتخبان مدارس برگزار خواهد شد، گفت: هر مدرسه در این مرحله سهمیه‌ای دارد که شامل دانش‌آموز، همکار و حتی خدمتگزاران فعال در عرصه نماز است.

معزی ادامه داد: در مرحله استانی علاوه بر دانش‌آموزان، اولیا، معلمان، خدمتگزاران، عوامل آموزش و پرورش و کارشناساسان نماز، خارج از مجموعه آموزش و پرورش نیز هر گروهی که در راستای توسعه فرهنگ نماز اقداماتی انجام داده، شناسایی و تجلیل خواهد شد از جمله ائمه جمعه و جماعاتی که وقت بیشتری در اقامه نماز در آموزش و پرورش و همچنین شهرداری مناطق، دستگاه‌های مختلف داشته‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این‌ها از خیرانی که در راستای اقامه نماز به ویژه احداث نمازخانه و تجهیز نمازخانه مدارس همکاری شایسته‌ای با آموزش و پرورش داشته‌اند نیز تجلیل خواهند شد.

معزی با بیان اینکه در اجلاسیه کشوری هم گروه‌های برتر نماز از استان‌های مختلف به شیراز دعوت می‌شوند، گفت: در مرحله کشوری از میان استانداران کشورمان، از یک استاندار که بیشترین حمایت مادی و معنوی در بحث اقامه نماز دارد، تجلیل به عمل خواهد آمد البته استاندار فارس هم حمایت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشته‎اند لذا تلاش می‌کنیم که استاندار فارس نیز جزو این گروه باشد.

مشاور امور اجلاسیه نماز مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در همین راستا از استاندار فارس دعوت کردیم تا در برخی روزها در اقامه نماز جماعت مدارس حضور یافته و دانش‌آموزان از سخنانشان بهره‌مند شوند که برای این کار هم لیستی از مدارس و ساعات نماز آن‌ها در اختیار استاندار قرار گرفته است و همچنین چنین دعوتی را از هم امام جمعه شیراز انجام دادیم.

انتهای پیام
captcha