اعلام آمادگی حرم شاهچراغ(ع) برای برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت بانوان
کد خبر: 4106560
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
پیگیری‌های ایکنا نتیجه داد

اعلام آمادگی حرم شاهچراغ(ع) برای برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت بانوان

در پی انتشار گزارشی درباره مطالبه بانوان قرآنی فارس برای برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت، دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) اعلام آمادگی کرد.

محفل قرآنی در حرم شاهچراغ(ع)برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت و همچنین جلسات آموزشی با حضور اساتید ممتاز کشوری یکی از مطالباتی بود که همواره بانوان قرآنی استان فارس در مناسبات و به ویژه در مسابقات قرآن مطرح می‌کردند و بارها نیز ایکنا منطبق بر رسالت خود این مطالبه را انعکاس داد.

طی روزهای اخیر گزارشی با عنوان «پیگیری مطالبه بانوان قرآنی فارس برای کرسی‌های تخصصی تلاوت» از سوی ایکنای فارس، منتشر شد که این مطالبه با رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور و همچنین استان فارس مطرح شد و آنان نیز پیشنهاداتی مطرح کرده و قول‌های مساعد پیگیری دادند. در همین راستا بهنام جعفری، مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی تماسی با خبرنگار ایکنا، برای برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت بانوان و تحقق مطالبه بانوان قرآنی اعلام آمادگی کرد.

جعفری در این رابطه اظهار کرد: همان‌طور که در گزارش ایکنا اشاره شده است، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به صورت هفتگی محافل قرآنی ویژه بانوان برگزار می‌کند و در عین حال آمادگی هرنوع همکاری برای برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت یا کارگاه‌های تخصصی برای بانوان قرآنی استان داریم.

جعفری ضمن درخواست از خبرنگار ایکنا برای ارتباط با مسئولان و بانوان مطالبه‌گر، تأکید کرد: با هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی یا هر گروه دیگری که درخواست چنین کرسی‌ها و مباحث آموزشی دارند، همکاری خواهیم کرد و هر نوع امکانات، پشتیبانی و هماهنگی که لازم باشد برای برپایی محافل و کرسی‌های تخصصی تلاوت بانوان قرآنی انجام خواهیم داد.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه مسئولان هر نوع ملزوماتی که نیاز دارند را به ما اعلام کنند، افزود: حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در طول 24 ساعت باز است و هر گروه و مجموعه‌ای که مورد تأیید است می‌تواند از ظرفیت و امکانات حرم استفاده کند.

وی با بیان اینکه این درخواست از سوی بانوان برتر قرآنی استان که عمدتاً در مسابقات کشوری حائز رتبه‌های برگزیده می‌شوند، مطرح می‌شود که نیاز به حضور اساتید ملی برای کارگاه‌ها و کرسی‌های تخصصی تلاوت دارند، گفت: هیچ مشکلی برای تحقق این مطالبه نداریم و همان‌طور که برای اقشار مختلف مثل مداحان کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌کنیم برای بانوان قرآنی هم چنین کاری انجام می‌دهیم فقط ملزومات این کار را به ما اعلام کنند تا مهیا کنیم.

جعفری در ادامه با یادآوری اینکه این حرم همواره توجه ویژه‌ای نسبت به برپایی محافل قرآنی دارد، گفت: در روزهای دوشنبه هر هفته محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت ویژه عموم مردم در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: همچنین کرسی تلاوت و محافل انس با قرآن ویژه بانوان، چهارشنبه هر هفته در رواق دارالذکر که در زیرزمین حرم مطهر قرار دارد، برپا می‌شود و از حیث اینکه صدای بانوان هنگام تلاوت بیرون نرود، مشکلی نیست البته بناست که این جلسات گسترش یافته و روزهای دیگر نیز در هفته برگزار شوند.

انتهای پیام
captcha