نادیده گرفتن آثار فاخر قرآنی در دانشگاه‌ها زیبنده نیست
کد خبر: 4106510
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

نادیده گرفتن آثار فاخر قرآنی در دانشگاه‌ها زیبنده نیست

دبیر ستاد قرآن وعترت دانشگاه‌های فارس معرفی، خلق آثار قرآنی و به نمایش گذاشتن آن در جامعه را بخشی از موضوع جهاد تبیین در حوزه فرهنگ اعلام کرد و گفت: جشنواره‌های مختلف قرآنی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما نه تنها آثار برگزیده این جشنواره‌ها برای عموم به نمایش گذاشته نمی‌شود بلکه در انبارها هم خاک می‌خورد که این مسئله زیبنده آثار فاخر قرآنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، دبیر ستاد قرآن و عترت دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، دبیر ستاد قرآن و عترت دانشگاه‌های فارس امروز، 21 آذرماه در نهمین نشست ماهانه رابطان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان با انتقاد از دیده نشدن آثار فرهنگی مباحث علوم قرآنی در دانشگاه‌های فارس گفت: جشنواره‌های مختلف قرآنی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما نه تنها آثار برگزیده این جشنواره‌ها برای عموم به نمایش گذاشته نمی‌شود بلکه در انبارها هم خاک می‌خورد که این مسئله زیبنده آثار فاخر قرآنی نیست.

وی افزود: در همین راستا برنامه داریم تا با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه‌های فارس در راستای نهادینه کردن مباحث علوم قرآنی در دانشگاه‌ها گام‌های مؤثری برداریم.

معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس، معرفی، خلق آثار قرآنی و به نمایش گذاشتن آن در جامعه را بخشی از موضوع جهاد تبیین در حوزه فرهنگ اعلام کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان از موضوعات قرآنی استقبال می‌کنند که ضروری است برنامه‌هایی در همین راستا اجرا شود که متناسب با نیاز جامعه دانشگاهی هم باشد.

کوهی، برگزاری جشنواره سراسری قرآنی در دانشگاه‌های فارس را یکی از نیازهای امروز دانشگاه‌ها اعلام کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا کل دانشگاه‌های فارس بتوانند در یک اقدام متحدالشکل مهم‌ترین جشنواره علوم قرآنی را برای نخستین مرتبه در کشور برگزار کنند که اجرای این برنامه فرهنگی مستلزم تشکیل کمیته تخصصی متشکل از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف قرآنی است تا بتوانیم برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره از نظرات آنان استفاده کنیم.

وی توجه به طرح ملی حفظ قرآن در بین جامعه دانشگاهی که امروز از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده را یکی دیگر از مصوبات جلسه امروزاعلام کرد و گفت: طرح ملی حفظ در بین خانواده‌های دانشگاهی باید به یک اولویت تبدیل شود.

کوهی از مسئولان دفاتر قرآن وعترت در دانشگاه‌های فارس خواست موضوع پژوهش در مباحث قرآنی را برای دانشجویان اجرایی کنند تا اثرگذاری قرآن در سطح علمی به یک باور تبدیل شود.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان استان فارس با اشاره به جامعه آماری 140  هزارنفری دانشجو در استان نیز گفت: این تعداد دانشجو می‌تواند مروجان مباحث علمی در موضوعات قرآنی شوند که هر ساله نیز به این تعداد افزوده می‌شود و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به نهادینه شدن موضوعات قرآنی در فرهنگ دانشجویی گفت: امروزه نقش آموزه‌های قرآن کریم در هویت فرهنگی دانشجویان کم‌رنگ شده و باید برای ارتقا آن تلاش ویژه‌ای شود.

انتهای پیام
captcha