راه‌یابی هفت اثر نمایشی به سوگواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان
کد خبر: 4106484
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

راه‌یابی هفت اثر نمایشی به سوگواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت از راه‌یابی هفت اثر نمایشی به اولین سوگواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان در رشت خبر داد و گفت: آثار منتخب از امروز، ۲۱ آذرماه به مدت سه روز در بستر فضای مجازی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تئاتر مجازی نینوائیان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، یاسر محجوب، رئیس این سازمان با اشاره به فراخوان سوگواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت با نگاه عاشورا، کربلا و اتفاقات پیرامون آن، اولین سوگواره ملی و دومین سوگواره استانی تئاتر مجازی نینوائیان را در بستر فضای مجازی برای هنرمندان تئاتر سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این سوگواره با اجرای تئاتر با سبک‌ها و شیوه‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: عاشورا و اتفاقات تاریخی آن دوران، معنای ایثار و شهادت‌طلبی در واقعه عاشورا، بررسی شخصیت‌ها و شهدای واقعه کربلا، نقل عاشورا، نگاه جامعه امروز به محرم و عاشورا، مسائل و موضوعات پیرامون تکیه‌ها و دسته‌های عزاداری از موضوعات جشنوراه مذکور هستند. بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه با حضور هیئت داوران فرهاد رحمان‌زاده، اکبر صمدی‌نیا و حدیث نیکرو در سالن انجمن سینمای جوانان ایران دفتر رشت برگزار و هفت اثر برای اجرا انتخاب شد.

وی با بیان اینکه آثار منتخب از امروز، 21 آذرماه به مدت سه روز در بستر فضای مجازی نمایش داده می‌شوند، تصریح کرد: «مولای عشق» به کارگردانی محمد تجدد و اسماعیل حاجتی از رشت، «فاتح مشرق مهر» به کارگردانی سیدرضا ولوی از رودسر، «شب واقعه» به کارگردانی علی اصغر سعادت‌پور از استان مرکزی، «با من به جهنم بیا» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران، «عاشورائیان دیالمه» به کارگردانی منیژه واحد از سیاهکل، «عشاق» به کارگردانی شقایق عوض‌زاده از تهران و «نقل سرخ» به کارگردانی مهدی روزبهانی از همدان برای حضور در بخش رقابتی سوگواره انتخاب شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت بیان کرد: اولین سوگواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان در بستر مجازی تی نما، آپارات و صفحات مجازی سازمان فرهنگی شهرداری رشت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به دیدن فیلم تئاترهای منتخب، می‌توانند به این بسترهای مجازی مراجعه کنند. همچنین اختتامیه سوگواره نیز ۲۴ آذرماه در همان فضاهای مجازی پخش فیلم تئاتر پخش می‌شود.

محجوب با بیان اینکه آثار با نگاه جدید در ساختار اجرایی و تلفیق نقالی، روایت، تعزیه و تئاتر در اولویت بوده است، افزود: پرداختن به واقعه تاریخی عاشورا، مقام والای امام حسین(ع) و ایثار و شهادت‌طلبی ایشان، رشادت‌های غیورمردان و شهیدان واقعه عاشورا، موضوعات امروز درباره عزاداری محرم و عاشورا، آیین‌های مختلف نمایشی سراسر ایران درباره عاشورا در بستر هنر تئاتر،‌ پرداختن به تکایا، دسته‌های عزاداری، نوحه‌خوانی و مراسم‌های اقوام مختلف در مقام عاشورا در بستر هنر تئاتر از اهداف برگزاری این سوگواره است.

انتهای پیام
captcha