بررسی مشکلات 7 پروژه گردشگری در فارس
کد خبر: 4106468
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

بررسی مشکلات 7 پروژه گردشگری در فارس

در هشتمین جلسه پنجره واحد تخصصی گردشگری استانداری فارس مشکلات 7 پروژه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای آن‌ها اعلام شد.

هشتمین جلسه پنجره واحد تخصصی گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، هشتمین جلسه پنجره واحد تخصصی گردشگری با ریاست معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوط با پرونده‌های گردشگری امروز، 21 آذرماه در شیراز برگزار شد. در این نشست موارد مربوط به ۷ پروژه سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری بررسی و راهکاریابی شد.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در این رابطه با تأکید بر اینکه مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی متخصصان حوزه مربوط به خود هستند، گفت: در جلسات پنجره واحد باید راهکارهایی برای مواردی که تاکنون بی‌نتیجه مانده ارائه شود.

وی افزود: بررسی مشکلاتی که احداث و راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری عمومی و یک مجموعه گردشگری در شهرستان خنج نخستین دستور کار این جلسه بود که مقرر شد اداره‌کل آبفا استان در مدت یک هفته استعلام متقاضی را به همراهی اداره آبفا شهرستان خنج بررسی کرده و با نظر مساعد پاسخ دهد.

فرخ‌زاده ادامه داد: همچنین سرمایه‌گذار این پروژه موظف شد در یک هفته آینده برای تمدید موافقت‌نامه اصولی خود را از طریق اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اقدام کند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مجتمع گردشگری عمومی در محله کریم‌آباد شهرستان آباده با مانع هزینه میزان آب مصرفی مواجه شده بود، افزود: پس از بررسی شرایط این پروژه و رایزنی‌های انجام شده مصوب شد مشاور طرح میزان آب مصرفی پروژه را بررسی و مجدداً به میراث فرهنگی اعلام کند و این بررسی از طریق اداره میراث به شرکت آب منطقه‌ای ارسال و محاسبه مجدد توسط این شرکت مجدداً و با نظر مساعد انجام شود.

جانشین استاندار فارس در شورای گردشگری همچنین به مشکلات و موانع راه‌اندازی یک مجموعه گردشگری عمومی در دارالمیزان شهرستان مهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مشکلات مربوط به راه دسترسی بوده و موانع قانونی ایمنی و حفظ حریم راه با آنچه در طرح مذکور در نظر گرفته شده مغایرت دارد، مقرر شد سرمایه‌گذار نسبت به تمدید و یا اخذ مجوزهای خود از طریق اداره‌کل میراث اقدام کند.

وی اضافه کرد: همچنین اداره‌کل راهداری بررسی‌های لازم را برای جا به‎جایی دوربرگردان موجود در مسیر انجام داده و نظر خود را به معاونت گردشگری استانداری اعلام کند و در صورت عدم رفع مشکل، سرمایه‌گذار طرح خود را بازنگری کرده و به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال کند تا در جلسه اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذاران مطرح و بررسی شود.

فرخ‌زاده با بیان اینکه یک سرمایه‌گذار قصد مرمت کاروان سرای تاریخی میانکتل کازرون و اجرای طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در این کاروانسرا دارد، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده مقرر شد سرمایه‌گذار این پروژه نسبت به دریافت مجوز از اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری در مدت یک هفته اقدام کند و مجدداً برای تصمیمات بعدی در جلسه پنجره واحد حاضر شود.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: پس از بررسی مشکلات پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری رفاهی در شهرستان کوار به این نتیجه رسیدیم که اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری از اداره‌کل راهداری استان، استعلامی مبنی بر امکان جا به‌جایی دوربرگردان موجود و احداث دور برگردان جدید در نزدیکی زمین سرمایه‌گذار اخد کند تا در جلسه اهلیت‌سنجی بررسی شود، همچنین سرمایه‌گذار مختصات UTM زمین مورد نظر را به اداره‌کل راهداری استان ارسال کند و اداره مربوطه با نظر مساعد بررسی و در مدت یک هفته نتیجه را برای انجام اقدامات بعدی اعلام کند.

وی با تصریح اینکه موانع و مشکلات یک کافه کتاب یا رستوران در شهر شیراز از دیگر مواردی بود که در این جلسه پنجره واحد بررسی شد، گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده مقرر شد، سرمایه‌گذار و ستاد باغات شهرداری شیراز توافق خود را اجرایی کرده و این اداره با نظر مساعد پرونده را به کارگروه امور زیربنایی استان ارسال کند.

انتهای پیام
captcha