نسبت به نوجوان ایران اسلامی کوتاهی کرده‌ایم
کد خبر: 4106395
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

نسبت به نوجوان ایران اسلامی کوتاهی کرده‌ایم

استاندار فارس با بیان اینکه نسبت به جوانان و نوجوان ایران اسلامی، کوتاهی کرده‌ایم، گفت: اگر دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مذهبی در توضیح و تبیین فرهنگ دینی و ملی برای نسل جوان به درستی عمل کرده بودند، امروز شاهد برخی رفتارها نبودیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، سومین جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه علمی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 21 آذرماه در سومین جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه علمی استان که در پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری برگزار شد، با مقایسه جایگاه زن در کشورهای اسلامی و غربی، گفت: تاریخ را فراموش نخواهیم کرد که قبل از ظهور اسلام، با چه فجایعی دختران را زنده به‌گور می‌کردند؛ ایرانیان پیرو دین و آئینی هستند که بالاترین جایگاه را به بانوان اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه نسبت به جوانان و نوجوان ایران اسلامی، کوتاهی کرده‌ایم و بی شک باید محضر خداوند پاسخگو باشیم، اظهار کرد: اگر دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مذهبی، در توضیح دادن و تبیین فرهنگ دینی و ملی برای نسل جوان به درستی عمل کرده بودند، امروز شاهد برخی رفتارها نبودیم.

ایمانیه با اشاره به اینکه تدوین سند توسعه علمی استان، بهترین فرصت برای جبران کردن کم کاری‌های گذشته است، افزود: هرچه می‌توانید سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، دستورالعمل‌های اجرایی دولت، قوانین مجلس شورای اسلامی و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنید؛ اسناد بالادستی را احصا، سپس آن‌ها را تجمیع و بر اساس ظرفیت‌های استان بومی کنید.

وی با تأکید بر اینکه فارس در ارسال پیشنهادات اصلاحی قوانینِ قابل قبول پیشقدم بوده است، گفت: اطلاعات مربوط به وضعیت موجود تمام مراکز علمی، آموزشی، مذهبی و پارک‌های علم و فناوری به‌روز شود. با توجه به آینده، ایده‌آل‌های هر حوزه مکتوب و وضعیت فعلی و ایده‌آل را با یکدیگر مقایسه کنید و چگونگی پر کردن این فاصله را برنامه‌ریزی کنید.

استاندار فارس تأکید کرد: یک فرد تأثیرگذار، با انگیزه و باتجربه در هر سازمان برای این امر معرفی شود؛ تا علاوه براینکه پیشرفت‌های کار را گزارش می‌کند، بازخوردهای مربوطه را نیز جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل کند.

وی بر لزوم تدوین و تکمیل بانک اطلاعات استان تأکید کرد و افزود: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مراکز علمی استان، در قالب بانک اطلاعاتی جامع تدوین و به‌صورت منظم و دوره‌ای به‌روزرسانی شود. این امر علاوه بر اینکه منجر به هم‌افزایی مراکز علمی استان می‌شود، ارتباطات بین این مراکز را نیز گسترش می‌دهد و در نتیجه، باعث جهش استان خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به مصوبه سران قوا و تأیید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مولدسازی املاک دولتی، خواستار تشکیل ستاد پشتیبانی مالی و ستاد جمع‌آوری اطلاعات، در کنار ستاد تدوین سند توسعه علمی استان شد.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید تا پایان امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حداقل دو برابر شود، تصریح کرد: پایان سال ۱۴۰۱ این مهم را مطالبه خواهیم کرد؛ البته توجه به ظرفیت‌های استان، به تناسب فعالیت‌های صنعتی، معدنی، سلامت، کشاورزی و توزیع مناسب در ایجاد شرکت‌های جدید، به‌صورت ویژه مدنظر مسئولان قرار داشته باشد.

انتهای پیام
captcha