شهید دستغیب، راسخ‌ترین مدافع ولایت فقیه بود
کد خبر: 4106179
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

شهید دستغیب، راسخ‌ترین مدافع ولایت فقیه بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه شهید دستغیب از آغاز نهضت اسلامی تا پایان عمر همواره پشت سر امام خمینی(ره) حرکت می‌کرد، گفت: ایشان راسخ‌ترین مدافع ولایت فقیه بود.

حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امروز، 20 آذر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با اشاره به اقدام تروریستی منافقین در سال 60 گفت: 25 مهر 1360، مصادف با روز عید سعید غدیر خم، سازمان مجاهدین خلق با منفجر کردن یک اتوبوس حامل مردم عادی در شیراز موجب شهادت 2 کودک و مجروحیت 15 تن شد.

وی ادامه داد: همچنین در 20 آذر  سال1360، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز با 12 تن از همراهانش در هنگام رفتن به نماز جمعه توسط منافقین ترور و به شهادت رسیدند.

قانعی با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله دستغیب تأکید کرد: آن شهید بزرگوار در دوران نهضت اسلامی، بسیار فعال بود و در مبارزات مردم شیراز با رژیم پهلوی نقش ویژه داشت و اطاعت از امام خمینی(ره) را اطاعت از خداوند سبحان و سرپیچی از فرمان ایشان را نافرمانی از امر خدای متعال می‌‌دانست و از آغاز نهضت اسلامی تا پایان عمر همواره پشت سر ایشان حرکت می‌کرد و سخت‌ترین و راسخ‌ترین مدافع ولایت فقیه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به حادثه بمب‌گذاری کانون فرهنگی «رهپویان وصال» شیراز هم اشاره کرد و گفت: در این حادثه که 24 فروردین 1387، رخ داد 14 نفر از مرد و کودک و زن را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: حدود 40 روز قبل هم در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) شاهد اقدام تروریستی و شهادت 13 تن و مجروح شدن عده‌ای بودیم و دشمنان، حرمت این حرم را پاس نداشتند و دست به چنین اقدامی زدند.

قانعی با اشاره به جایگاه حرم مطهر شاهچراغ اظهار کرد: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در جنبش مشروطه‌خواهی، محلی برای تحصن مردم بود و همچنین در دوران رضاخان و تجاوز قوای متفقین به ایران و ایام نهضت ملی نفت نیز ملجأ مردم بود و در ایام انقلاب نیز این مکان مقدس، نقطه شروع اغلب تظاهرات، محل تحصن علما و مردم و مکانی برای روشنگری و افشای جنایت ‌های رژیم پهلوی بود.

وی در ادامه به منویات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره و بیان کرد: هر یک از حوادثی که نام بردیم، نقطه درخشان تاریخی هستند که نشان از ایستادگی مردم شیراز و استان فارس در مقابل دشمنان دارد. 

قانعی ضمن گرامیداشت مجدد شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تأکید کرد: قطعاً حادثه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در تاریخ کشور ماندگار می‌‌شود که نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.

انتهای پیام
captcha