جهادگران عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کنند
کد خبر: 4106154
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

جهادگران عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کنند

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه اقدامات بسیج و جهادگران بسیجی به گونه‌ای است که کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دهند، گفت: در حالی که بسیاری از افراد و سازمان‌ها مشغول روزمرگی و فعالیت‌های مربوط به خود هستند این جهادگران دست به کارهایی می‌زنند که بر زمین مانده است و در واقع وارد میدانی می‌شوند که آن عقب‌ماندگی را جبران کنند.

نشست مدیرکل صدا و سیمای فارس با رئیس بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی فارس، دیدار صمیمی و نشست هم‌اندیشی مدیر کل و معاونین صدا و سیمای مرکز فارس با رئیس و مدیران سازمان بسیج سازندگی استان فارس با رویکرد برنامه‌سازی فعالیت‌های جهادی و تبیین گفتمان جهادی امروز، 20 آذرماه در شیراز برگزار شد.

در این نشست که علاوه بر مدیر کل معاون خبر، مسئول روابط عمومی ، معاون صدا و معاون سیمای مرکز فارس نیز حضور داشتند پیرامون چگونگی روایت هنرمندانه از جهاد موفق گروه‌های جهادی، کارآفرینان اقتصاد مقاومتی و ...بحث و تبادل نظر شد.

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای فارس در این نشست صمیمی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در مناطق دور افتاده و محروم مشغول فعالیت هستند و برابر روایت پیامبر اکرم(ص) خدمت در غربت ارزشمند است، گفت: کار و اقدام جهادی در غربت سختی‌های خاص خود را دارد اما اقدام بسیار با ارزشی است که جهادگر از شهر خود هجرت می‌کند و در مناطق محروم و دور افتاده مشغول خدمت‌رسانی می‌شود.

وی افزود: اقدامات بسیج و جهادگران بسیجی به گونه‌ای است که کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دهند و در حالی که بسیاری از افراد و سازمان‌ها مشغول روزمرگی و فعالیت‌های مربوط به خود هستند این جهادگران دست به کارهایی می‌زنند که بر زمین مانده است و در واقع وارد میدانی می‌شوند که آن عقب‌ماندگی را جبران کنند.

پهلوانیان در خصوص روایت رسانه‌ای فعالیت‌های جهادگران نیز به لزوم استفاده از ظرفیت‌های کنداکتورهای صدا و سیما اشاره کرد و خواستار ورود جدی‌تر گروه‌های جهادی به عرصه رسانه شد و راهکار آن را مهارت‌آموزی و کسب آموزش‌های به‌روز خواند و افزود: در روایت جهادی خدمت انجام شده و خدمات‌دهندگان و آن منطقه خدمت‌پذیر مهم است اما توجه اصلی باید به آن خدمت و به آن روحیه خدمت‌رسانی باشد.

اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این نشست بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج سازندگی، سازمان‌دهی و سامان‌دهی جوانان و نوجوان داوطلب خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف به ولی نعمتان انقلاب اسلامی است که در این راستا تلاش می‌شود بر اساس کار قرارگاهی در 4 حوزه فنی و محرومیت‌زدایی، عملیات جهادی، اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی مومنانه انجام گیرد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی در تعاملات با صدا و سیما به دنبال روایت جهاد موفق در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی با تاکید بر روایت هنرمندانه است خوشبختانه همکاری این دو نهاد باعث شده است تا به نقطه‌ای از فعالیت‌ها برسد که اقدامات رسانه‌ای در حوزه حرکت‌های جهادی فراتر از پوشش خبری باشد و انتظارات بر تولید محتوای فاخر است، خوشبختانه صدا و سیما در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های گروه‌های جهادی به خوبی عمل کرده و در گام بعدی انتظار بر، حرکت به سمت برنامه‌سازی است.

یادآور می‌شود، در این نشست هم‌اندیشی مشترک مدیران و معاونین این دو مجموعه که در محل سازمان بسیج سازندگی برگزار شد علاوه بر چگونی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های گروه های جهادی و حرکت‌های جهادی بر ترویج گفتمان جهادی نیز تبادل نظر شد.

انتهای پیام
captcha