همکاری ۸۰ مرکز در طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن در فارس
کد خبر: 4106077
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

همکاری ۸۰ مرکز در طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن در فارس

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن در فارس گفت: در استان ۸۰ مرکز مجاز اخذ آزمون فعالیت دارند که ۶۶ مرکز آن مربوط به دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و مابقی تشکل‌های قرآنی تبلیغات اسلامی هستند.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن از سوی تبلیغات اسلامی گفت: حفاظ در سراسر کشور برای اخذ مدرک می‌توانند به دو طریق اقدام کنند، یکی شرکت در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ و دیگری شرکت در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم.

وی در خصوص آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ اظهار کرد: این آزمون برای حافظان 10 و 20 جزء و کل قرآن کریم است که طبق مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی سالی یک مرتبه و طی 4 مرحله به‌صورت سراسری و متمرکز برگزار می‌شود و ثبت‌نام در آن هم از طریق مراجعه به سایت سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس https://telavat.ir/  در اسفندماه صورت می‌گیرد.

موسوی به شیوه برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این آزمون در 10 مقطع از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت https://hefz.telavat.ir/  پس از مطالعه آیین‌نامه و راهنما نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه تمام فرآیند این آزمون به جز اخذ آزمون به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: در این خصوص در استان فارس 80 مرکز مجاز اخذ آزمون همکاری دارند که 66 مرکز آن مربوط به دارالقرآن‌های اداره‌ کل آموزش و پرورش استان و مابقی تشکل‌های قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی در سطح استان هستند که برای اخذ آزمون همکاری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز با توجه به گستردگی شعب در حال اضافه شدن به سامانه اعطای مدرک حفظ عمومی هستند که تعداد قابل توجهی از شعب داخل کشور مربوط به استان فارس است که به یاری خدا در ماه‌های آتی به مراکز مجاز استان افزوده خواهد شد.

موسوی اظهار کرد: جهت فراهم کرد مقدمات این آزمون طی 3 مرحله، برای داوطلبین ممتحنی دوره آموزشی برگزار شد که پس از اخذ آزمون پایان دوره 63 ممتحن قبول و به دبیرخانه مرکز معرفی شدند. بلافاصله پس از اعلام ممتحنین مجاز به دبیرخانه مرکز، از مهرماه تاکنون 21 نوبت آزمون از سوی 2 مرکز مجاز برگزار شده است که در مرحله صدور گواهی الکترونیکی حائزین مدرک قرار دارد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در پایان یادآور شد: اخیراً سازمان دارالقرآن‌ تفاهم‌نامه‌ای برای آزمون اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن با مهد قرآن منعقد کرده است که بتوانند در استان‌ها به این قضیه ورود کنند لذا ممکن است تعداد مراکز مجاز افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha