اعلام برنامه‌های هفته پژوهش در فارس
کد خبر: 4105892
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش در فارس

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز در تشریح برنامه‌‎های هفته پژوهش در فارس از برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان به‌مدت 3 روز در محل مجتمع فرهنگی رفاهی این دانشگاه خبر داد.

محمدحسین شیخی، مدیر پژوهشی دانشگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین شیخی، مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز امروز، 19 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن هفته پژوهش، به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش در فارس پرداخت و افزود: به مناسبت هفته پژوهش مطابق روال هر سال نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان با حضور دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های فارس برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز دوشنبه، 21 آذرماه به مدت 3 روز در محل مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برپا خواهد شد، گفت: در روز سه‌شنبه، ٢٢ آذر نشست معرفی عارضه‌ها و نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی فارس برای نخستین بار برگزار می‌شود.

شیخی از برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان در روز چهارشنبه، 23 آذرماه خبر داد و گفت: امسال دانشکده‌ها را مکلف کرده‌ایم که با صنایع و دستگاه‌های اجرایی فارس به طور اختصاصی، نشست‌های چند جانبه و سمینارهای علمی و پژوهشی با هدف ارتباط دانشگاه و صنعت برگزار کنند.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز در ادامه سخنان خود  گفت: رویکرد دانشگاه شیراز بهداشت بخشی از ظرفیت‌های پژوهشی به پژوهش‌های کاربردی و مورد نیاز جامعه با حفظ فعالیت‌ها در مرز دانش است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف، ساز و کارهایی پیش‌بینی شده است، هدایت رساله‌ها و پایان نامه‌های کاربردی برای حل مشکلات جامعه و تبدیل بخشی از پژوهش‌ها به فناوری و نهایتاً ثروت است را از جمله این اقدامات برشمرد.

شیخی با تأکید بر اینکه امروز نیاز به دانشجویان و اساتیدی داریم که کارآفرین باشند و فارغ‌التحصیلان هم اکوسیستم کارآفرینی راه‌اندازی کنند، گفت: به همین دلایل بر روی مباحث شرکت‌های دانش‌بنیان تمرکز کردیم.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز با تصریح اینکه امسال برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی تقاضا محور از قانون ظرفیت جهش تولید امسال استفاده خواهیم کرد، گفت: در راستای حرکت به سمت نیازهای جامعه، کارگروههای ویژه‌ای در دانشگاه شیراز ایجاد کرده‌ایم.

وی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای انجام فعالیت‌های بین بخشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: کارگروه تعلیم و تربیت، حکمرانی ایرانی اسلامی، انرژی، آب و خشکسالی، فناوری، آی تی، هوش مصنوعی و آسیب‌های اجتماعی از جمله این کارگروه‌هاست.

شیخی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه گفت: هر ساله دانشمندان جهان در موسسه‌ای آی‌اس‌آی، ارزیابی می‌شوند که امسال ٤١ عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در فهرست پر استنادترین اساتید ٢ درصد جهان بودند. همچنین ١٤ عضو هیئت علمی دانشگاه در زمره ١ درصد پر استنادترین اساتید جهان هستند. از طرفی دانشگاه شیراز در نظام رتبه بندی شانگهای ٢٠٢٢ در شش موضوع، رتبه کسب کرده است.

انتهای پیام
captcha