ویژگی‌های فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) را بیشتر بشناسیم
کد خبر: 4105715
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

ویژگی‌های فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) را بیشتر بشناسیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس به بررسی سیره حضرت فاطمه(س) در جنبه‌های مختلف فردی و شخصی، مسائل خانوادگی، اجتماعی و سیاسی پرداخت و گفت: خصوصیات یک انسان کامل در وجود ایشان متبلور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به شخصیت بزرگ آن بانو گفت: حضرت زهرا(س) تنها بانویی از اهل بیت(ع) در خاندان پیامبر(ص) هستند که معصوم است.

وی به بررسی سیره حضرت فاطمه(س) در جنبه‌های مختلف فردی و شخصی، مسائل خانوادگی، اجتماعی و سیاسی پرداخت و گفت: ایشان می‌تواند الگوی بسیار خوب و مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، مهر، محبت، عاطفه‌، صداقت، بندگی، عبادت و... را از جمله خصوصیت سیره فردی و شخصی حضرت عنوان کرد و گفت: خصوصیات یک انسان کامل در وجود ایشان متبلور است.

ملک‌مکان با اشاره به شخصیت بانوی دو عالم در حوزه مسائل خانوادگی یادآور شد: حضرت زهرا(س) آنچنان نسبت به پدر بزرگوار خود محبت و رسیدگی می‌کردند که پیامبر(ص) به ایشان لقب «ام ابیها» را اعطا کردند؛ همچنین در کنار همسرشان حضرت علی(ع) در همه سختی‌ها و تنگناهای زندگی حضور داشتند و آنچنان که نقل شده است هیچ‌گاه خواسته یا تقاضایی از حضرت نکردند که برای ایشان امکان‌پذیر نباشد. ایشان در مدت کوتاهی که در خانه حضرت علی(ع) بودند فرزندانی را تربیت کردند که هر کدام یک الگو هستند.

وی زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) را بسیار قابل توجه و تأمل دانست و افزود: حضرت زهرا(س) مانند پدر و همسر بزرگوارشان از مسائل اجتماعی مانند توجه به نیازمندان و دغدغه‌های جامعه غافل نبودند. اطعام فقرا و رسیدگی به آن‌ها، اهدای غذای خود در سه روز متوالی در زمان افطار و اولویت دادن دعا برای همسایه‌ها و دیگران و... برخی از ویژگی‌های سیره ایشان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اقدامات سیاسی حضرت زهرا(س)، گفت: پس از رحلت پیامبر(ص) افرادی در مقابل ولایت ایستادند و خواستند حاکمیت الهی را از خاندان اهل بیت(ع) خارج کنند به همین دلیل حضرت فاطمه(س) احساس تکلیف کردند و برای مقابل با این کار، تا پای جان ایستادگی کردند و در نهایت به شهادت رسیدند.

ملک‌مکان ادامه داد: حضرت گاهی برای اثبات حقانیت امامت و ولایت امیرالمؤمنان(ع) خانه به خانه می‌رفتند و روشنگری می‌کردند و این کار به این معناست که در حاکمیت دینی هرگاه نیاز به حضور باشد، باید حاضر باشیم. امروز نیز در مقابل طراحی‌هایی که دشمنان انجام داده و در ذهن جوانان شبهه ایجاد می‌کنند و خدمات نظام جمهوری اسلامی را وارونه جلوه می‌دهند باید به شیوه حضرت زهرا(س) عمل کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: اگر بانوان بخواهند به وظیفه خود عمل کنند باید با تمسک به سیره حضرت زهرا(س) و دخترشان حضرت زینب(س) وارد عرصه جهاد تبیین شوند و واقعیت‌ها را بیان و روشنگری کنند البته این کار مراحلی دارد و باید با زبان نرم و منطق عمل کرد.

ملک‌مکان در پایان اظهار کرد: همچنین مردان نیز می‎‌توانند از حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند چراکه ایشان صرفاً الگوی بانوان نیست و معصومی هستند که الگوی همه آزادی‌خواهان و افرادی که معتقد به ایشان هستند و سیره ایشان را مورد مطالعه قرار می‌دهند، هستند.

انتهای پیام
captcha