شهیدی که حسن خلق و روی گشاده داشت
کد خبر: 4105485
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید سلیمانی

شهیدی که حسن خلق و روی گشاده داشت

در پانزدهمین دیدار هفتگی قاریان پیرو مکتب شهید سلیمانی با حضور فعالان قرآنی از خانواده شهید سلیمانی تقدیر شد.

شهیدی که علاقمند به قاریان مصری بودبه گزارش ایکنا، در ادامه دیدارهای هفتگی قاریان قرآنی، آنها در پانزدهمین جلسه با حضور جمعی از اساتید و قاریان قرآنی چهارشنبه 16 آذر، با خانواده ناخدا سوم شهید علی‌اصغر سلیمانی دیدار انجام گرفت.

در این دیدار رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران به همراه اساتیدی چون سیدرضا میرموسایی، محمدرضا خرمیان و مرتضی یادگاری و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت پورامیری، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش و سرهنگ لطفعلی‌خانی به نمایندگی از سپاه تهران حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه و پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، رحیم قربانی؛ مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران گفت: حضور در چنین دیدارهایی افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است. کمیته شهدای قرآنی که از سال ۹۲ دیدار از خانواده شهدای قرآنی را پایه‌ریزی کرده است، قبل از شیوع بیماری کرونا ۵ سال متمادی این ملاقات‌ها را انجام داد. بعد از فروکش کردن همه‌گیری بیماری کرونا مجدد این برنامه آغاز شده و امروز پانزدهمین دیدار آن برگزار می‌شود.

برادر شهید سلیمانی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز تشکر از حضور اساتید و قاریان و همچنین مسئولین نیروی دریایی ارتش افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»؛ این اقدامات و دیدارها باعث دلگرمی خانواده‌ها و همچنین ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در میان جوانان کشور می‌شود و مردم هر چه بیشتر با روحیات و خصوصیات شهدا آشنا خواهند شد.شهیدی که علاقمند به قاریان مصری بود

وی افزود: خاطرم هست در سال 82 و در ماه رمضان، برادرم تلاش فراوانی کرد تا بتواند قاریان مصری که به تهران می‌آیند را به مسجد نارمک بیاورد و توانست سه نفر از قرای مشهور مصری را در آن محفل قرآنی مسجد دعوت کند که یکی از این اساتید، استاد عبدالفتاح طاروطی بود.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت روز دانشجو و آرزوی شادی روح شهدای دفاع مقدس و شهدای دانشجو با اشاره به تلاوت آیات سوره نساء خاطر نشان کرد: قرآن بعد از ایمان و هجرت به جهاد در راه خدا اشاره کرده است و انسان‌ها همه به سوی هجرت حرکت می‌کنند، ولی این خود ما هستیم که به سمت خیر و عاقبت به خیری حرکت کنیم و یا مسیر تمرکز بر دنیا و غفلت از آخرت را برگزینیم. در سال شهادت شهید سلیمانی با ایشان در واحد فرهنگی همکار بودم و طبق فرموده قرآن اگر کسی نیت الهی داشته باشد و از خانه بیرون بیاید و در آن مسیر از دنیا برود هجرت الی‌الله خواهد بود.

سیدرضا میرموسایی، از اساتید و حافظان قرآن نیز در این دیدار گفت: شهید سلیمانی مسئولیت دارالقرآن نیروی دریایی را بر عهدا داشتند و اقدامات بسیار خوبی در آن سال‌ها به ثمر نشست. ایشان دارای حسن خلق و روی گشاده بود و از شاگردان مرحوم اربابی به شمار می‌رفت که بسیار مورد توجه استاد خود قرار داشت.

پایان بخش این جلسه عکس یادگاری با خانواده شهید بود و پس از آن لوح یادبودی از طرف استاندار تهران و فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) به این خانواده تقدیم شد.

شهیدی که علاقمند به قاریان مصری بود

انتهای پیام
captcha