تداوم‌گر رسالت جهاد تبیین حضرت زهرا(س) باشیم
کد خبر: 4105445
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد:

تداوم‌گر رسالت جهاد تبیین حضرت زهرا(س) باشیم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) گفت: آن حضرت در اسلام جهاد تبیین را به‌خوبی انجام داده و در برابر دشمنان دین خدا افشاگری کردند و این همان رسالتی است که امروز باید تداوم‌گر آن باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهرانبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عصر چهارشنبه، 16 آذرماه در آیین سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س) با موضوع «جهاد تبیین» که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس و هیئت مذهبی امام خامنه‌ای در شیراز برگزار شد، با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: تبیین به معنای شفافیت، روشنگری، هدایت برای دستیابی به سعادت است.

وی با اشاره به رسالت انبیا در طول تاریخ اظهار کرد: انبیای الهی آمدند تا بشر را با تبیین از ظلمت و جهل رها کرده و به سمت نور هدایت کنند. آنها تلاش کردند تا به بشر نشانی کمال، جمال و هستی مطلق را ارائه کنند.

صدیقی تأکید کرد: انبیای الهی آمدند تا خورشید و ستاره آسمان بشریت بوده و در اعمال وجود بشر نورافشانی کنند و بشریت را به اصل خود که همان روح خداوند است، هدایت کنند. آنها آمدند تا بشر خود را بیشتر بشناسد و با بزرگترین دشمنش که نفسش است و بزرگترین دوستش که خداوند متعال است، آشنا کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تمام اقدامات انبیای الهی تبیین بوده است، گفت: انبیای الهی آمدند تا تبیین کرده و بشر را با خدا آشنا کنند و در این راه هم جهاد بسیار کردند. آغاز کار تبیین انبیای الهی برای بشر این است که انسان به مفهوم چیست و کیست پی ببرد و بداند که سزاوار او بهشت است و ملزومات رسیدن به بهشت را بشناسد و آن را طی کند.

صدیقی همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) در اسلام جهاد تبیین را به‌خوبی انجام داده و در برابر دشمنان دین خدا افشاگری کردند و این همان رسالتی است که امروز باید تداوم‌گر آن باشیم.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب نیز از سلاله پاک حضرت زهرا(س) هستند که بر جهاد تبیین برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی تأکید دارند لذا ضرورت دارد این مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه جامعه دانشگاهی تشنه و مشتاق معنویت است، گفت: اصل و اساس دانشگاه بر توسعه علم، فرهنگ و اشاعه فرهنگ دینی است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 36 هزار کارمند، هزار استاد و عضو هیئت علمی، نزدیک به 10 هزار دانشجو و بیش از هزار دستیار و دانشجوی فلوشیپ در مجموعه سلامت به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha